Ny ledertype på vej

Hvad sker der, når Generation Y indtager ledelsesgangen?  I forskningsmiljøet er der stor uenighed om, hvor bred generation Y er. Ifølge Søren Blem Bach, Senior Konsulent hos CompanYoung, favner generationen imidlertid alle, som er født mellem
 1980 og 1994. De er ønskebørn 
i små årgange.

Generation Y er vokset op i en tid, hvor samfundets udvikling accelererer som aldrig før. De er gearet til et højt tempo, hvor værdien af udvikling er essentiel. Hvor dét, at udvikle sig hele livet er essentielt. En udvikling, der gør, at rigtig mange Y’ere er utrolig dygtige til at navigere i forhold til de muligheder, samfundet tilbyder. Y’ernes styrker kommer til udtryk i deres kreativitet og forandringsvillighed: At de er Generation Why, som stiller de forbudte spørgsmål og gerne udfordrer erfaring og gældende praksis.


Søren Blem Bach er født ind i generation Y. Han er en del af den generation, der både er stemplet som Curling-børn, Generation Why, Millennials, Zappere og Internet-generationen. Og så er Søren psykolog. Han beskæftiger sig med sin egen generation ud fra et psykologisk og ledelsesmæssigt perspektiv og er specialiseret i, hvad virksomheder rent branding- og ledelsesmæssigt bør gøre for at tiltrække og rekruttere generation Y. I en åbenhjertig samtale spår han blandt andet om, hvad der sker, når Y’erne indtager ledelsesgangen.
 

GENERATION Y = pragmatiske idealister

”Jeg kalder altid selv generation Y for de pragmatiske idealister. Rigtig mange af dem er blevet curlet som børn, når mor og far har fejet forhindringer væk fra deres vej, alt imens de er blevet fortalt, at alle muligheder ligger for deres fødder. At de kan vælge og vrage både i forhold til uddannelse og jobs.

Når du er vokset op med denne over-optimistiske tro på dig selv og de mange muligheder, samfundet bare venter på at overøse dig med, sker der typisk det, at der plantes en form for idealisme i det enkelte individ. Y’erne føler sig privilegerede og har et oprigtigt ønske om at gøre en forskel for samfundet i selvrealiseringens tjeneste. Omvendt er det også en generation, der om nogen er blevet ramt af virkeligheden, når de efter endt uddannelse pludselig står ansigt til ansigt med en masse brudte løfter:

De kan alligevel ikke vælge og vrage. Verdens uskyld er krakeleret som følge af finanskrise, miljømæssige belastninger og de mange terrorhandlinger, alle er nødt til at forholde sig til. Og det er hér, det pragmatiske kommer ind i billedet. Nok har Y’erne en idealistisk tanke om, at dét, de arbejder med, skal give mening – at det ypperligste mål er personlig udvikling igennem arbejdet – men de er også enormt dygtige til at tilpasse sig. De Y’ere, der ikke føler sig svigtet af samfundet i en sådan grad, at de går ned på det, rummer en solid robusthed, de er mere end villige til at kanalisere ud gennem deres professionelle virke,” pointerer Søren Blem Bach. 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort1
ParagraphContainerSort1
ParagraphContainerCount5
ParagraphContainerIsFirstTrue
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderGeneration Y er vokset op i en tid...
ParagraphID292
ParagraphPageID42
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameGeneration Y er vokset op i en tid...
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id184
Item.Id.Value184
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort2
Item.Sort.Value2
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2">Generation Y er vokset op i en tid, hvor samfundets udvikling accelererer som aldrig f&oslash;r. De er gearet til et h&oslash;jt tempo, hvor v&aelig;rdien af udvikling er essentiel. Hvor d&eacute;t, at udvikle sig hele livet er essentielt. En udvikling, der g&oslash;r, at rigtig mange Y&rsquo;ere er utrolig dygtige til at navigere i forhold til de muligheder, samfundet tilbyder. Y&rsquo;ernes styrker kommer til udtryk i deres kreativitet og forandringsvillighed: At de er Generation Why, som stiller de forbudte sp&oslash;rgsm&aring;l og gerne udfordrer erfaring og g&aelig;ldende praksis.</h2> <p><br /> S&oslash;ren Blem Bach er f&oslash;dt ind i generation Y. Han er en del af den generation, der b&aring;de er stemplet som Curling-b&oslash;rn, Generation Why, Millennials, Zappere og Internet-generationen. Og s&aring; er S&oslash;ren psykolog. Han besk&aelig;ftiger sig med sin egen generation ud fra et psykologisk og ledelsesm&aelig;ssigt perspektiv og er specialiseret i, hvad virksomheder rent branding- og ledelsesm&aelig;ssigt b&oslash;r g&oslash;re for at tiltr&aelig;kke og rekruttere generation Y. I en &aring;benhjertig samtale sp&aring;r han blandt andet om, hvad der sker, n&aring;r Y&rsquo;erne indtager ledelsesgangen.<br /> &nbsp;</p> <h2 class="h2"><i>GENERATION Y = pragmatiske&nbsp;idealister</i></h2> <p>&rdquo;Jeg kalder altid selv generation Y for de pragmatiske idealister. Rigtig mange af dem er blevet curlet som b&oslash;rn, n&aring;r mor og far har fejet forhindringer v&aelig;k fra deres vej, alt imens de er blevet fortalt, at alle muligheder ligger for deres f&oslash;dder. At de kan v&aelig;lge og vrage b&aring;de i forhold til uddannelse og jobs.<br /> <br /> N&aring;r du er vokset op med denne over-optimistiske tro p&aring; dig selv og de mange muligheder, samfundet bare venter p&aring; at over&oslash;se dig med, sker der typisk det, at der plantes en form for idealisme i det enkelte individ. Y&rsquo;erne f&oslash;ler sig privilegerede og har et oprigtigt &oslash;nske om at g&oslash;re en forskel for samfundet i selvrealiseringens tjeneste. Omvendt er det ogs&aring; en generation, der om nogen er blevet ramt af virkeligheden, n&aring;r de efter endt uddannelse pludselig st&aring;r ansigt til ansigt med en masse brudte l&oslash;fter:<br /> <br /> De kan alligevel ikke v&aelig;lge og vrage. Verdens uskyld er krakeleret som f&oslash;lge af finanskrise, milj&oslash;m&aelig;ssige belastninger og de mange terrorhandlinger, alle er n&oslash;dt til at forholde sig til. Og det er h&eacute;r, det pragmatiske kommer ind i billedet. Nok har Y&rsquo;erne en idealistisk tanke om, at d&eacute;t, de arbejder med, skal give mening &ndash; at det ypperligste m&aring;l er personlig udvikling igennem arbejdet &ndash; men de er ogs&aring; enormt dygtige til at tilpasse sig. De Y&rsquo;ere, der ikke f&oslash;ler sig svigtet af samfundet i en s&aring;dan grad, at de g&aring;r ned p&aring; det, rummer en solid robusthed, de er mere end villige til at kanalisere ud gennem deres professionelle virke,&rdquo; pointerer S&oslash;ren Blem Bach.&nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2">Generation Y er vokset op i en tid, hvor samfundets udvikling accelererer som aldrig f&oslash;r. De er gearet til et h&oslash;jt tempo, hvor v&aelig;rdien af udvikling er essentiel. Hvor d&eacute;t, at udvikle sig hele livet er essentielt. En udvikling, der g&oslash;r, at rigtig mange Y&rsquo;ere er utrolig dygtige til at navigere i forhold til de muligheder, samfundet tilbyder. Y&rsquo;ernes styrker kommer til udtryk i deres kreativitet og forandringsvillighed: At de er Generation Why, som stiller de forbudte sp&oslash;rgsm&aring;l og gerne udfordrer erfaring og g&aelig;ldende praksis.</h2> <p><br /> S&oslash;ren Blem Bach er f&oslash;dt ind i generation Y. Han er en del af den generation, der b&aring;de er stemplet som Curling-b&oslash;rn, Generation Why, Millennials, Zappere og Internet-generationen. Og s&aring; er S&oslash;ren psykolog. Han besk&aelig;ftiger sig med sin egen generation ud fra et psykologisk og ledelsesm&aelig;ssigt perspektiv og er specialiseret i, hvad virksomheder rent branding- og ledelsesm&aelig;ssigt b&oslash;r g&oslash;re for at tiltr&aelig;kke og rekruttere generation Y. I en &aring;benhjertig samtale sp&aring;r han blandt andet om, hvad der sker, n&aring;r Y&rsquo;erne indtager ledelsesgangen.<br /> &nbsp;</p> <h2 class="h2"><i>GENERATION Y = pragmatiske&nbsp;idealister</i></h2> <p>&rdquo;Jeg kalder altid selv generation Y for de pragmatiske idealister. Rigtig mange af dem er blevet curlet som b&oslash;rn, n&aring;r mor og far har fejet forhindringer v&aelig;k fra deres vej, alt imens de er blevet fortalt, at alle muligheder ligger for deres f&oslash;dder. At de kan v&aelig;lge og vrage b&aring;de i forhold til uddannelse og jobs.<br /> <br /> N&aring;r du er vokset op med denne over-optimistiske tro p&aring; dig selv og de mange muligheder, samfundet bare venter p&aring; at over&oslash;se dig med, sker der typisk det, at der plantes en form for idealisme i det enkelte individ. Y&rsquo;erne f&oslash;ler sig privilegerede og har et oprigtigt &oslash;nske om at g&oslash;re en forskel for samfundet i selvrealiseringens tjeneste. Omvendt er det ogs&aring; en generation, der om nogen er blevet ramt af virkeligheden, n&aring;r de efter endt uddannelse pludselig st&aring;r ansigt til ansigt med en masse brudte l&oslash;fter:<br /> <br /> De kan alligevel ikke v&aelig;lge og vrage. Verdens uskyld er krakeleret som f&oslash;lge af finanskrise, milj&oslash;m&aelig;ssige belastninger og de mange terrorhandlinger, alle er n&oslash;dt til at forholde sig til. Og det er h&eacute;r, det pragmatiske kommer ind i billedet. Nok har Y&rsquo;erne en idealistisk tanke om, at d&eacute;t, de arbejder med, skal give mening &ndash; at det ypperligste m&aring;l er personlig udvikling igennem arbejdet &ndash; men de er ogs&aring; enormt dygtige til at tilpasse sig. De Y&rsquo;ere, der ikke f&oslash;ler sig svigtet af samfundet i en s&aring;dan grad, at de g&aring;r ned p&aring; det, rummer en solid robusthed, de er mere end villige til at kanalisere ud gennem deres professionelle virke,&rdquo; pointerer S&oslash;ren Blem Bach.&nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderGeneration Y er vokset op i en tid...
Item.ParagraphHeader.ValueGeneration Y er vokset op i en tid...
Global.PageId42
Global.ParagraphId292
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

 

 

 

 

Y’erne stræber efter personlig udvikling igennem karrieren samtidig med, at de finder det nødvendigt at opretholde et skarpt skel mellem arbejde og fritid.

 

 

 

 

 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort2
ParagraphContainerSort2
ParagraphContainerCount5
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderCitat
ParagraphID293
ParagraphPageID42
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameCitat
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id185
Item.Id.Value185
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort3
Item.Sort.Value3
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueTrue
Item.Bue.ValueTrue
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2" style="color:white;"><i>Y&rsquo;erne str&aelig;ber efter personlig udvikling igennem karrieren samtidig med, at de finder det n&oslash;dvendigt at opretholde et skarpt skel mellem arbejde og fritid.</i></h2> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2" style="color:white;"><i>Y&rsquo;erne str&aelig;ber efter personlig udvikling igennem karrieren samtidig med, at de finder det n&oslash;dvendigt at opretholde et skarpt skel mellem arbejde og fritid.</i></h2> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil/Files/Images/artikler/fremsyn_5/04-Ny-ledertype-paa-vej/02.jpg
Item.Billedfil.Value/Files/Images/artikler/fremsyn_5/04-Ny-ledertype-paa-vej/02.jpg
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.FarveFoer.SystemNameFarveFoer
Item.FarveFoer.NameFarve før
Item.FarveFoer.TypeRadio button list
Item.FarveFoer.IsRequiredFalse
Item.FarveFoerwhite
Item.FarveFoer.Valuewhite
Item.FarveEfter.SystemNameFarveEfter
Item.FarveEfter.NameFarve efter
Item.FarveEfter.TypeRadio button list
Item.FarveEfter.IsRequiredFalse
Item.FarveEfterwhite
Item.FarveEfter.Valuewhite
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderCitat
Item.ParagraphHeader.ValueCitat
Global.PageId42
Global.ParagraphId293
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.FarveFoer.Options
Item.FarveEfter.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Når du vil rekruttere og lede generation Y

Han fortsætter: ”En af de ting, jeg tror på, virker for den enkelte virksomhed i rekrutteringen af Y’erne, er at skitsere, HVEM de kan blive til i virksomheden. Ikke bare HVAD. Her er effekten af rollemodeller super vigtig! At Y’erne bliver præsenteret for den levende karrieremodel.

For at tiltrække generationen er det derfor en god idé at skitsere udviklingsmulighederne i virksomheden fra start. At pin pointe, hvordan jobbet ser ud i dag kontra hvilke muligheder, der er for at udvikle sig uden på forhånd at definere et endegyldigt resultat. For Y’erne er det nemlig vigtigt, at banerne blot er ridset op, så de selv kan være medbestemmende, når den skal udfyldes.

Som leder af en Y’er er det også en fordel at kunne sætte ord på i hvilket omfang, den enkelte gør en forskel i forhold til virksomhedens overordnede formål. Arbejdet er en stor del af Y’ernes identitet. Det skal give mening. Y’erne stræber efter personlig udvikling igennem karrieren samtidig med, at de finder det nødvendigt at opretholde et skrapt skel mellem arbejde og fritid. Og ja, det er paradoksalt at ville forene to så modsatrettede overbevisninger,” slår Søren fast.

”Det er imidlertid typisk for generation Y, at de vælger at blive en del af den virksomhed, hvor de kan køre karriere i bølger. Hvor de kan drosle lidt ned, mens børnene er små, for efterfølgende at fyre op under karrieren igen, når overskuddet vender tilbage. Du kan godt sige, at Y’erne efterstræber at blive en del af en virksomhed, hvor de kan dyrke karrieren på deres præmisser. Men hvor virksomheden som resultat høster frugten af den energi og dynamik, en god fleksibilitet afføder.” 


Når Y’erne indtager ledelsesgangen

Med en Y’er ved roret bliver der langt større rum til diversitet i forhold til de ideer, der blomstrer undervejs i beslutningsprocessen. I Sørens optik ligger der et enormt potentiale i generation Y’s indtog på ledelsesgangen, når det handler om at åbne op for nytænkning: 

”Selvom Y’erne kommer buldrende ind i ledelserne - og selvom det både er personlig og faglig udvikling, de efterstræber, så ér de holdspillere. De er vokset op i kultur, hvor holdspillet er i højsæde, og de sætter stor pris på at præstere gennem og sammen med andre. Hvis de kan få sat et team, hvor de sammen træffer beslutninger, bliver udfordret og får inputs fra relevante parter – hvor faglige og saglige argumenter sætter dagsordenen – så er jeg meget overbevist om, at Y-lederne er mere lydhøre end andre. De er enormt dialog-orienterede og betragter det ikke som et nederlag, når en professionel diskussion ikke falder ud til deres fordel.”

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort3
ParagraphContainerSort3
ParagraphContainerCount5
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderNår du vil rekruttere og lede generation Y...
ParagraphID294
ParagraphPageID42
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameNår du vil rekruttere og lede generation Y...
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id186
Item.Id.Value186
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort4
Item.Sort.Value4
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2">N&aring;r du vil rekruttere og lede generation Y</h2> <p>Han forts&aelig;tter: &rdquo;En af de ting, jeg tror p&aring;, virker for den enkelte virksomhed i rekrutteringen af Y&rsquo;erne, er at skitsere, HVEM de kan blive til i virksomheden. Ikke bare HVAD. Her er effekten af rollemodeller super vigtig! At Y&rsquo;erne bliver pr&aelig;senteret for den levende karrieremodel.<br /> <br /> For at tiltr&aelig;kke generationen er det derfor en god id&eacute; at skitsere udviklingsmulighederne i virksomheden fra start. At pin pointe, hvordan jobbet ser ud i dag kontra hvilke muligheder, der er for at udvikle sig uden p&aring; forh&aring;nd at definere et endegyldigt resultat. For Y&rsquo;erne er det nemlig vigtigt, at banerne blot er ridset op, s&aring; de selv kan v&aelig;re medbestemmende, n&aring;r den skal udfyldes.<br /> <br /> Som leder af en Y&rsquo;er er det ogs&aring; en fordel at kunne s&aelig;tte ord p&aring; i hvilket omfang, den enkelte g&oslash;r en forskel i forhold til virksomhedens overordnede form&aring;l. Arbejdet er en stor del af Y&rsquo;ernes identitet. Det skal give mening. Y&rsquo;erne str&aelig;ber efter personlig udvikling igennem karrieren samtidig med, at de finder det n&oslash;dvendigt at opretholde et skrapt skel mellem arbejde og fritid. Og ja, det er paradoksalt at ville forene to s&aring; modsatrettede overbevisninger,&rdquo; sl&aring;r S&oslash;ren fast.</p> <p>&rdquo;Det er imidlertid typisk for generation Y, at de v&aelig;lger at blive en del af den virksomhed, hvor de kan k&oslash;re karriere i b&oslash;lger. Hvor de kan drosle lidt ned, mens b&oslash;rnene er sm&aring;, for efterf&oslash;lgende at fyre op under karrieren igen, n&aring;r overskuddet vender tilbage. Du kan godt sige, at Y&rsquo;erne efterstr&aelig;ber at blive en del af en virksomhed, hvor de kan dyrke karrieren p&aring; deres pr&aelig;misser. Men hvor virksomheden som resultat h&oslash;ster frugten af den energi og dynamik, en god fleksibilitet aff&oslash;der.&rdquo;&nbsp;</p> <h2 class="h2"><i><br /> </i>N&aring;r Y&rsquo;erne indtager ledelsesgangen</h2> <p>Med en Y&rsquo;er ved roret bliver der langt st&oslash;rre rum til diversitet i forhold til de ideer, der blomstrer undervejs i beslutningsprocessen. I S&oslash;rens optik ligger der et enormt potentiale i generation Y&rsquo;s indtog p&aring; ledelsesgangen, n&aring;r det handler om at &aring;bne op for nyt&aelig;nkning:&nbsp;<br /> <br /> &rdquo;Selvom Y&rsquo;erne kommer buldrende ind i ledelserne - og selvom det b&aring;de er personlig og faglig udvikling, de efterstr&aelig;ber, s&aring; &eacute;r de holdspillere. De er vokset op i kultur, hvor holdspillet er i h&oslash;js&aelig;de, og de s&aelig;tter stor pris p&aring; at pr&aelig;stere gennem og sammen med andre. Hvis de kan f&aring; sat et team, hvor de sammen tr&aelig;ffer beslutninger, bliver udfordret og f&aring;r inputs fra relevante parter &ndash; hvor faglige og saglige argumenter s&aelig;tter dagsordenen &ndash; s&aring; er jeg meget overbevist om, at Y-lederne er mere lydh&oslash;re end andre. De er enormt dialog-orienterede og betragter det ikke som et nederlag, n&aring;r en professionel diskussion ikke falder ud til deres fordel.&rdquo;</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2">N&aring;r du vil rekruttere og lede generation Y</h2> <p>Han forts&aelig;tter: &rdquo;En af de ting, jeg tror p&aring;, virker for den enkelte virksomhed i rekrutteringen af Y&rsquo;erne, er at skitsere, HVEM de kan blive til i virksomheden. Ikke bare HVAD. Her er effekten af rollemodeller super vigtig! At Y&rsquo;erne bliver pr&aelig;senteret for den levende karrieremodel.<br /> <br /> For at tiltr&aelig;kke generationen er det derfor en god id&eacute; at skitsere udviklingsmulighederne i virksomheden fra start. At pin pointe, hvordan jobbet ser ud i dag kontra hvilke muligheder, der er for at udvikle sig uden p&aring; forh&aring;nd at definere et endegyldigt resultat. For Y&rsquo;erne er det nemlig vigtigt, at banerne blot er ridset op, s&aring; de selv kan v&aelig;re medbestemmende, n&aring;r den skal udfyldes.<br /> <br /> Som leder af en Y&rsquo;er er det ogs&aring; en fordel at kunne s&aelig;tte ord p&aring; i hvilket omfang, den enkelte g&oslash;r en forskel i forhold til virksomhedens overordnede form&aring;l. Arbejdet er en stor del af Y&rsquo;ernes identitet. Det skal give mening. Y&rsquo;erne str&aelig;ber efter personlig udvikling igennem karrieren samtidig med, at de finder det n&oslash;dvendigt at opretholde et skrapt skel mellem arbejde og fritid. Og ja, det er paradoksalt at ville forene to s&aring; modsatrettede overbevisninger,&rdquo; sl&aring;r S&oslash;ren fast.</p> <p>&rdquo;Det er imidlertid typisk for generation Y, at de v&aelig;lger at blive en del af den virksomhed, hvor de kan k&oslash;re karriere i b&oslash;lger. Hvor de kan drosle lidt ned, mens b&oslash;rnene er sm&aring;, for efterf&oslash;lgende at fyre op under karrieren igen, n&aring;r overskuddet vender tilbage. Du kan godt sige, at Y&rsquo;erne efterstr&aelig;ber at blive en del af en virksomhed, hvor de kan dyrke karrieren p&aring; deres pr&aelig;misser. Men hvor virksomheden som resultat h&oslash;ster frugten af den energi og dynamik, en god fleksibilitet aff&oslash;der.&rdquo;&nbsp;</p> <h2 class="h2"><i><br /> </i>N&aring;r Y&rsquo;erne indtager ledelsesgangen</h2> <p>Med en Y&rsquo;er ved roret bliver der langt st&oslash;rre rum til diversitet i forhold til de ideer, der blomstrer undervejs i beslutningsprocessen. I S&oslash;rens optik ligger der et enormt potentiale i generation Y&rsquo;s indtog p&aring; ledelsesgangen, n&aring;r det handler om at &aring;bne op for nyt&aelig;nkning:&nbsp;<br /> <br /> &rdquo;Selvom Y&rsquo;erne kommer buldrende ind i ledelserne - og selvom det b&aring;de er personlig og faglig udvikling, de efterstr&aelig;ber, s&aring; &eacute;r de holdspillere. De er vokset op i kultur, hvor holdspillet er i h&oslash;js&aelig;de, og de s&aelig;tter stor pris p&aring; at pr&aelig;stere gennem og sammen med andre. Hvis de kan f&aring; sat et team, hvor de sammen tr&aelig;ffer beslutninger, bliver udfordret og f&aring;r inputs fra relevante parter &ndash; hvor faglige og saglige argumenter s&aelig;tter dagsordenen &ndash; s&aring; er jeg meget overbevist om, at Y-lederne er mere lydh&oslash;re end andre. De er enormt dialog-orienterede og betragter det ikke som et nederlag, n&aring;r en professionel diskussion ikke falder ud til deres fordel.&rdquo;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering3
Item.Placering.Value3
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderNår du vil rekruttere og lede generation Y...
Item.ParagraphHeader.ValueNår du vil rekruttere og lede generation Y...
Global.PageId42
Global.ParagraphId294
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort4
ParagraphContainerSort4
ParagraphContainerCount5
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderBillede
ParagraphID308
ParagraphPageID42
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameBillede
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id197
Item.Id.Value197
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort3
Item.Sort.Value3
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueTrue
Item.Bue.ValueTrue
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2">&nbsp;</h2> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2">&nbsp;</h2> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil/Files/Images/artikler/fremsyn_5/04-Ny-ledertype-paa-vej/03.jpg
Item.Billedfil.Value/Files/Images/artikler/fremsyn_5/04-Ny-ledertype-paa-vej/03.jpg
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.FarveFoer.SystemNameFarveFoer
Item.FarveFoer.NameFarve før
Item.FarveFoer.TypeRadio button list
Item.FarveFoer.IsRequiredFalse
Item.FarveFoerwhite
Item.FarveFoer.Valuewhite
Item.FarveEfter.SystemNameFarveEfter
Item.FarveEfter.NameFarve efter
Item.FarveEfter.TypeRadio button list
Item.FarveEfter.IsRequiredFalse
Item.FarveEfterwhite
Item.FarveEfter.Valuewhite
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderBillede
Item.ParagraphHeader.ValueBillede
Global.PageId42
Global.ParagraphId308
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.FarveFoer.Options
Item.FarveEfter.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Y’erne dyrker distribueret ledelsesform 

Søren fortæller at når Y’erne rykker ind på ledelsesgangen, bliver de ældre generationer mødt med et meget fladt hierarki. Y’erne dyrker typisk en distribueret ledelsesform, hvor lederen ser det givtige i at lede i øjenhøjde sammen med sine medarbejdere. I forhold til et specifikt projekt tildeler en Y-leder gerne lederrollen til den medarbejder i teamet, der har den største troværdighed og indsigt i projektet. En ledelsesform, hvor lederen forstår at anerkende og bruge medarbejdernes unikke kompetencer i mindre selvorganiserede enheder:

”Som leder er Y’eren ganske åben i sin kommunikation af egne styrker og svagheder. Y-lederen har det overordnede ansvar, men lader sine teams træffe selvstændige beslutninger, der er med til at speede processerne op. Det betyder ikke, at der ikke er et ledelsesmæssigt hierarki – der er bare langt større tillid til, at andre formår at lede med projektets bedste for øje,” forklarer Søren.
 

Sørens bedste råd til de øvrige generationer

”Uanset om du skal lede generation Y eller møder Y’eren i en lederrolle, skal du være villig til at gå i dialog. Som medarbejder skal du være villig til at praktisere ledelse med dem. Y-lederen forholder sig til de eksterne forhold i markedsudviklingen og de interne forhold i virksomheden, der gør, at det er langt mere effektivt at arbejde under fleksible forhold med en langsigtet strategi.

Som medarbejder møder du en relationel ledelsesform, hvor mange perspektiver inddrages i beslutningerne med det formål at ramme plet første gang! Du møder en leder, der dyrker den samarbejdende ledelsesform, hvor øvrige Y’ere og andre medarbejdere bliver aktivt involveret i en ligeværdig proces.

En af de ting, jeg ofte hører, når jeg arbejder med lederudvikling i ind- og udland er, at generation Y er ekseptionelt dygtige og passionerede. Formår du som virksomhed at give dem løbende konstruktiv feedback, den rette coaching og er du i stand til at hjælpe med at kanalisere deres dybtfølte idealisme ind i en organisatorisk kontekst med det relationelle samarbejde for øje, så vil du se dem blomstre,” slutter Søren.

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort5
ParagraphContainerSort5
ParagraphContainerCount5
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastTrue
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderY’erne dyrker distribueret ledelsesform ...
ParagraphID309
ParagraphPageID42
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameY’erne dyrker distribueret ledelsesform ...
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id198
Item.Id.Value198
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort4
Item.Sort.Value4
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2">Y&rsquo;erne dyrker distribueret ledelsesform&nbsp;</h2> <p>S&oslash;ren fort&aelig;ller at n&aring;r Y&rsquo;erne rykker ind p&aring; ledelsesgangen, bliver de &aelig;ldre generationer m&oslash;dt med et meget fladt hierarki. Y&rsquo;erne dyrker typisk en distribueret ledelsesform, hvor lederen ser det givtige i at lede i &oslash;jenh&oslash;jde sammen med sine medarbejdere. I forhold til et specifikt projekt tildeler en Y-leder gerne lederrollen til den medarbejder i teamet, der har den st&oslash;rste trov&aelig;rdighed og indsigt i projektet. En ledelsesform, hvor lederen forst&aring;r at anerkende og bruge medarbejdernes unikke kompetencer i mindre selvorganiserede enheder:<br /> <br /> &rdquo;Som leder er Y&rsquo;eren ganske &aring;ben i sin kommunikation af egne styrker og svagheder. Y-lederen har det overordnede ansvar, men lader sine teams tr&aelig;ffe selvst&aelig;ndige beslutninger, der er med til at speede processerne op. Det betyder ikke, at der ikke er et ledelsesm&aelig;ssigt hierarki &ndash; der er bare langt st&oslash;rre tillid til, at andre form&aring;r at lede med projektets bedste for &oslash;je,&rdquo; forklarer S&oslash;ren.<br /> &nbsp;</p> <h2 class="h2">S&oslash;rens bedste r&aring;d til de &oslash;vrige&nbsp;generationer</h2> <p>&rdquo;Uanset om du skal lede generation Y eller m&oslash;der Y&rsquo;eren i en lederrolle, skal du v&aelig;re villig til at g&aring; i dialog. Som medarbejder skal du v&aelig;re villig til at praktisere ledelse med dem. Y-lederen forholder sig til de eksterne forhold i markedsudviklingen og de interne forhold i virksomheden, der g&oslash;r, at det er langt mere effektivt at arbejde under fleksible forhold med en langsigtet strategi.<br /> <br /> Som medarbejder m&oslash;der du en relationel ledelsesform, hvor mange perspektiver inddrages i beslutningerne med det form&aring;l at ramme plet f&oslash;rste gang! Du m&oslash;der en leder, der dyrker den samarbejdende ledelsesform, hvor &oslash;vrige Y&rsquo;ere og andre medarbejdere bliver aktivt involveret i en ligev&aelig;rdig proces.<br /> <br /> En af de ting, jeg ofte h&oslash;rer, n&aring;r jeg arbejder med lederudvikling i ind- og udland er, at generation Y er ekseptionelt dygtige og passionerede. Form&aring;r du som virksomhed at give dem l&oslash;bende konstruktiv feedback, den rette coaching og er du i stand til at hj&aelig;lpe med at kanalisere deres dybtf&oslash;lte idealisme ind i en organisatorisk kontekst med det relationelle samarbejde for &oslash;je, s&aring; vil du se dem blomstre,&rdquo; slutter S&oslash;ren.</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2">Y&rsquo;erne dyrker distribueret ledelsesform&nbsp;</h2> <p>S&oslash;ren fort&aelig;ller at n&aring;r Y&rsquo;erne rykker ind p&aring; ledelsesgangen, bliver de &aelig;ldre generationer m&oslash;dt med et meget fladt hierarki. Y&rsquo;erne dyrker typisk en distribueret ledelsesform, hvor lederen ser det givtige i at lede i &oslash;jenh&oslash;jde sammen med sine medarbejdere. I forhold til et specifikt projekt tildeler en Y-leder gerne lederrollen til den medarbejder i teamet, der har den st&oslash;rste trov&aelig;rdighed og indsigt i projektet. En ledelsesform, hvor lederen forst&aring;r at anerkende og bruge medarbejdernes unikke kompetencer i mindre selvorganiserede enheder:<br /> <br /> &rdquo;Som leder er Y&rsquo;eren ganske &aring;ben i sin kommunikation af egne styrker og svagheder. Y-lederen har det overordnede ansvar, men lader sine teams tr&aelig;ffe selvst&aelig;ndige beslutninger, der er med til at speede processerne op. Det betyder ikke, at der ikke er et ledelsesm&aelig;ssigt hierarki &ndash; der er bare langt st&oslash;rre tillid til, at andre form&aring;r at lede med projektets bedste for &oslash;je,&rdquo; forklarer S&oslash;ren.<br /> &nbsp;</p> <h2 class="h2">S&oslash;rens bedste r&aring;d til de &oslash;vrige&nbsp;generationer</h2> <p>&rdquo;Uanset om du skal lede generation Y eller m&oslash;der Y&rsquo;eren i en lederrolle, skal du v&aelig;re villig til at g&aring; i dialog. Som medarbejder skal du v&aelig;re villig til at praktisere ledelse med dem. Y-lederen forholder sig til de eksterne forhold i markedsudviklingen og de interne forhold i virksomheden, der g&oslash;r, at det er langt mere effektivt at arbejde under fleksible forhold med en langsigtet strategi.<br /> <br /> Som medarbejder m&oslash;der du en relationel ledelsesform, hvor mange perspektiver inddrages i beslutningerne med det form&aring;l at ramme plet f&oslash;rste gang! Du m&oslash;der en leder, der dyrker den samarbejdende ledelsesform, hvor &oslash;vrige Y&rsquo;ere og andre medarbejdere bliver aktivt involveret i en ligev&aelig;rdig proces.<br /> <br /> En af de ting, jeg ofte h&oslash;rer, n&aring;r jeg arbejder med lederudvikling i ind- og udland er, at generation Y er ekseptionelt dygtige og passionerede. Form&aring;r du som virksomhed at give dem l&oslash;bende konstruktiv feedback, den rette coaching og er du i stand til at hj&aelig;lpe med at kanalisere deres dybtf&oslash;lte idealisme ind i en organisatorisk kontekst med det relationelle samarbejde for &oslash;je, s&aring; vil du se dem blomstre,&rdquo; slutter S&oslash;ren.</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering3
Item.Placering.Value3
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderY’erne dyrker distribueret ledelsesform ...
Item.ParagraphHeader.ValueY’erne dyrker distribueret ledelsesform ...
Global.PageId42
Global.ParagraphId309
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Stine Bosse om forholdet mellem mand og kvinde

Stine Bosse om forholdet mellem mand og kvinde

Interview med Niels Duedahl, CEO SE

Interview med Niels Duedahl, CEO SE

Company karma, begejstring og engagement

Company karma, begejstring og engagement

God trivsel er god bundlinje!

På besøg hos Danmarks sundeste virksomhed.

læs mere
God trivsel er god bundlinje!

Når Touren (måske) kommer forbi

Hvad vil det betyde for Odense, hvis Tour de France kommer forbi?

læs mere
Når Touren (måske) kommer forbi

Fra omklædningsrummet til direktionsgangen

Hvad tager idrætsfolk med i sportstasken, når de sætter kursen mod erhvervslivet?

læs mere
Fra omklædningsrummet til direktionsgangen

Altid brændende i troen

Hvad der sker, når hardcore business møder sportens værdier og traditioner?

læs mere
Altid brændende i troen

Hyld heltene og tag ved lære af succes

Hvordan tiltrækker, udvikler og fastholder vi de rigtige talenter til virksomheden?

læs mere
Hyld heltene og tag ved lære af succes

Lad der gå sport i arbejdet

Der er masser af inspiration at hente for virksomheder i træningslokalerne.

læs mere
Lad der gå sport i arbejdet

Kan man spinde guld på sportsstjerner?

Hvad har samarbejdet med Christiano Ronaldo betydet for JBS?

læs mere
Kan man spinde guld på sportsstjerner?

Så du den digitale dækrøg?

Estland har etableret verdens mest digitaliserede samfund.

læs mere
Så du den digitale dækrøg?

'Come Together' og få gang i væksten

Liverpool har knoklet sig ud af et image som Englands baggård med arbejdsløshed og industrielt forfald til en position som kulturelt flagskib, og det har medført en eksplosiv vækst i både erhverv, detailhandel og turisme. Læs her hvordan.

læs mere
'Come Together' og få gang i væksten

Odenses moderne eventyr handler om netværk

Prinser og prinsesser er erstattet af robotter og ildsjæle i Odense.

læs mere
Odenses moderne eventyr handler om netværk

Lakridskongen Johan Bülow

Fordelen ved at starte som iværksætter som helt ung er, at man er frygtløs.

læs mere
Lakridskongen Johan Bülow

Intelligente og nørdede apps

David Guldager fra TV2 Bep præsenterer de bedste apps og gadgets til virksomheder.

læs mere
Intelligente og nørdede apps

Jimmy Maymann Holler

Den danske CEO for verdens største internetmedie rapporterer fra New York.

læs mere
Jimmy Maymann Holler