Company karma, begejstring & engagement

Christian Stadil, Ejer og Adm. direktør for THORNICO Gruppen.

Den gode leder har selv 
haft hænderne i møget
 og kæmpet sine kampe

De fleste forbinder Christian Stadil med hummel og har oplevet ham som rådgiver og serie-investor i tv-programmet ”Løvens hule” på TV 2. Men Christian Stadil er meget mere end dét. Udover at kunne skrive virksomhedsejer og -stifter, direktør, forfatter og adjungeret professor ved CBS på visitkortet, er han far til tre. Kommende ægtemand. Og så er han Adm. direktør for og ejer af konglomeratet, THORNICO. Og selvom det er THORNICO, der gør det muligt at fortælle denne historie, er det ikke kun Christian, vi har sat stævne. I dag er det lige så meget Alice Brunsø, CEO for MÄT, og Henrik Pedersen, VP for Lactosan Sanovo Ingredient Group, der byder indenfor.

Vi har taget turen til Odense. Til hjertet af Fyn, hvor THORNICO
Gruppens hovedkontor for Food Technology har til huse. Vi er på besøg hos SANOVO TECHNOLOGY GROUP. En virksomhed, som beskæftiger sig med fødevareteknologi primært relateret til æg. Her skal vi møde Christian Stadil, Alice Brunsø og Henrik Pedersen til en åbenhjertig samtale om fremsynet ledelse blandt andet baseret på forretningsfilosofien Company Karma. Om at kombinere det at skabe værdi med det at gøre en forskel. Og så får vi et indblik i THORNICO Gruppens seneste skud på stammen – virksomheden MÄT.

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort1
ParagraphContainerSort1
ParagraphContainerCount7
ParagraphContainerIsFirstTrue
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderVi blev virkelig overraskede ...
ParagraphID277
ParagraphPageID39
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameVi blev virkelig overraskede ...
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id175
Item.Id.Value175
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort2
Item.Sort.Value2
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst <h2>Den gode leder har selv 
haft h&aelig;nderne i m&oslash;get
 og k&aelig;mpet sine kampe</h2> <p>De fleste forbinder Christian Stadil med hummel og har oplevet ham som r&aring;dgiver og serie-investor i tv-programmet &rdquo;L&oslash;vens hule&rdquo; p&aring; TV 2. Men Christian Stadil er meget mere end d&eacute;t. Udover at kunne skrive virksomhedsejer og -stifter, direkt&oslash;r, forfatter og adjungeret professor ved CBS p&aring; visitkortet, er han far til tre. Kommende &aelig;gtemand. Og s&aring; er han Adm. direkt&oslash;r for og ejer af konglomeratet, THORNICO. Og selvom det er THORNICO, der g&oslash;r det muligt at fort&aelig;lle denne historie, er det ikke kun Christian, vi har sat st&aelig;vne. I dag er det lige s&aring; meget Alice Bruns&oslash;, CEO for M&Auml;T, og Henrik Pedersen, VP for Lactosan Sanovo Ingredient Group, der byder indenfor.<br /> <br /> Vi har taget turen til Odense. Til hjertet af Fyn, hvor THORNICO
Gruppens hovedkontor for Food Technology har til huse. Vi er p&aring; bes&oslash;g hos SANOVO TECHNOLOGY GROUP. En virksomhed, som besk&aelig;ftiger sig med f&oslash;devareteknologi prim&aelig;rt relateret til &aelig;g. Her skal vi m&oslash;de Christian Stadil, Alice Bruns&oslash; og Henrik Pedersen til en &aring;benhjertig samtale om fremsynet ledelse blandt andet baseret p&aring; forretningsfilosofien Company Karma. Om at kombinere det at skabe v&aelig;rdi med det at g&oslash;re en forskel. Og s&aring; f&aring;r vi et indblik i THORNICO Gruppens seneste skud p&aring; stammen &ndash; virksomheden M&Auml;T.</p>
Item.Br_dtekst.Value <h2>Den gode leder har selv 
haft h&aelig;nderne i m&oslash;get
 og k&aelig;mpet sine kampe</h2> <p>De fleste forbinder Christian Stadil med hummel og har oplevet ham som r&aring;dgiver og serie-investor i tv-programmet &rdquo;L&oslash;vens hule&rdquo; p&aring; TV 2. Men Christian Stadil er meget mere end d&eacute;t. Udover at kunne skrive virksomhedsejer og -stifter, direkt&oslash;r, forfatter og adjungeret professor ved CBS p&aring; visitkortet, er han far til tre. Kommende &aelig;gtemand. Og s&aring; er han Adm. direkt&oslash;r for og ejer af konglomeratet, THORNICO. Og selvom det er THORNICO, der g&oslash;r det muligt at fort&aelig;lle denne historie, er det ikke kun Christian, vi har sat st&aelig;vne. I dag er det lige s&aring; meget Alice Bruns&oslash;, CEO for M&Auml;T, og Henrik Pedersen, VP for Lactosan Sanovo Ingredient Group, der byder indenfor.<br /> <br /> Vi har taget turen til Odense. Til hjertet af Fyn, hvor THORNICO
Gruppens hovedkontor for Food Technology har til huse. Vi er p&aring; bes&oslash;g hos SANOVO TECHNOLOGY GROUP. En virksomhed, som besk&aelig;ftiger sig med f&oslash;devareteknologi prim&aelig;rt relateret til &aelig;g. Her skal vi m&oslash;de Christian Stadil, Alice Bruns&oslash; og Henrik Pedersen til en &aring;benhjertig samtale om fremsynet ledelse blandt andet baseret p&aring; forretningsfilosofien Company Karma. Om at kombinere det at skabe v&aelig;rdi med det at g&oslash;re en forskel. Og s&aring; f&aring;r vi et indblik i THORNICO Gruppens seneste skud p&aring; stammen &ndash; virksomheden M&Auml;T.</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderVi blev virkelig overraskede ...
Item.ParagraphHeader.ValueVi blev virkelig overraskede ...
Global.PageId39
Global.ParagraphId277
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort2
ParagraphContainerSort2
ParagraphContainerCount7
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderBillede
ParagraphID278
ParagraphPageID39
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameBillede
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id176
Item.Id.Value176
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort3
Item.Sort.Value3
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueTrue
Item.Bue.ValueTrue
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeTrue
Item.KunBillede.ValueTrue
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarveblack
Item.Baggrundsfarve.Valueblack
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2">&nbsp;</h2> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2">&nbsp;</h2> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil/Files/Images/artikler/fremsyn_5/01-company-karma-bejstring-engagement/02.jpg
Item.Billedfil.Value/Files/Images/artikler/fremsyn_5/01-company-karma-bejstring-engagement/02.jpg
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.FarveFoer.SystemNameFarveFoer
Item.FarveFoer.NameFarve før
Item.FarveFoer.TypeRadio button list
Item.FarveFoer.IsRequiredFalse
Item.FarveFoerwhite
Item.FarveFoer.Valuewhite
Item.FarveEfter.SystemNameFarveEfter
Item.FarveEfter.NameFarve efter
Item.FarveEfter.TypeRadio button list
Item.FarveEfter.IsRequiredFalse
Item.FarveEfterwhite
Item.FarveEfter.Valuewhite
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderBillede
Item.ParagraphHeader.ValueBillede
Global.PageId39
Global.ParagraphId278
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.FarveFoer.Options
Item.FarveEfter.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Kæmpe fynsk turn-around

Ud over at være en af verdens største virksomheder inden for maskinel udvikling til forarbejdning af æg markerer SANOVO
TECHNOLOGY GROUP sig ved at være én af de virksomheder på Fyn, der i nyere tid har gennemgået den absolut største og mest markante økonomiske turn-around:

”I 2013 slog vi et kæmpe hul i jorden med et underskud på 125 millioner kroner,” fortæller Christian Stadil. ”Herefter er det på tre år lykkedes Michael Midskov, vores CEO, og hans team at vende økonomien og i dag præstere et trecifret millionbeløb i overskud. I kølvandet på den voldsomme turn-around udmærker SANOVO TECHNOLOGY GROUP sig ydermere ved pt. at være den hurtigst voksende virksomhed i THORNICO. Det betyder rent faktisk, at vi her i Odense har en virksomhed, som er vækstet med 42 % på toplinjen fra 2014 til 2015 – og som har vækstet bundlinjen så markant, at vi ligger i indeks 310 fra 2014 til 2015. Og i år bliver det endnu større! Her i 2016 forventer vi at ramme en omsætning på over én milliard kroner, hvor mere end 10 % kommer til at tale sit tydelige sprog på bundlinjen,” smiler Christian.
 

 Hvorfor Fyn? 

 ”Pt. er de fynske virksomheder blandt de allermest spændende,” påpeger Christian. Han fortsætter: ”I forhold til vækst og i forhold til den indtjening, som LACTOSAN i Ringe blandt andet mønstrer, er der en meget stærk sammenhængskraft mellem dét, at vi er på Fyn, og den udvikling, vi oplever i erhvervslivet i forhold til fødevareteknologi. Vi er meget stolte af at være en del af fynsk erhvervsliv. Og kronen på værket kom da også til os sidste år (2015), da vi i hummel-regi skrev kontrakt med OB. For første gang i hummels historie sponsorerer vi nu Øens hold med spillertøj,” griner Christian.
 

Mød MÄT

Selvom THORNICO oftest opkøber og fusionerer med andre virksomheder, afholder det ikke Christian fra at udvikle nyt fra bunden og prøve kræfter med helt nye food eventyr sammen med sin kæreste, Alice Brunsø, Henrik Pedersen og Sofie Bentzen. Det driftige firkløver har skabt et helt nyt medlem af THORNICO familien: nemlig MÄT. Her er MÄT tæt forbundet til THORNICOs fødevareenhed LACTOSAN-SANOVO INGREDIENTS GROUP, som blandt andre tæller Kinas største æg-produktvirksomhed, OVODAN.

”I en årrække løber der faktisk to parallelle spor, der, når de mødes, munder ud i, at vi lader starten gå for MÄT. Det ene spor udspringer af et bestyrelsesmøde med Henrik, hvor vi taler om, hvilke tiltag vi kunne igangsætte for at nå en bedre placering i værdikæden og tjene mere på vores produkter. Vi drøfter, om vi skal tilføre andre sub-produkter til vores forarbejdning af æg? Om vi skal bevæge os B2C? - En målgruppe og et marked vi ellers ALDRIG har berørt i vores fødevaredivision. Disse samtaler forløber over en årrække, før strategien er på plads,” fortæller Christian.

Henrik supplerer: ”Vores bevæggrund for et nyt tiltag er også at skabe en endnu bedre synergi mellem alle selskaber i THORNICO. Som synergiskabende grundpiller løber der 3 strømme på tværs af alle virksomheder i koncernen, som alle er lige vigtige. Her er omdrejningspunktet for vores mind-set rodfæstet i Company Karma filosofien. I IT. Og i Do different i måde at tænke kreativitet og innovation på. Og med Christians mangeårige erfaring med B2C i form af go-to-market, branding, positionering, salg og forretningsudvikling, burde vi kunne flytte noget af hans viden over på food samtidig med, at vi fremmer synergien og nytænkningen internt i koncernen.”

Parallelt med Christian og Henriks tanker om forretnings­udvikling har Alice altid haft stor interesse for de nyeste sundhedstrends og går meget op i, at familien får en sund og næringsrig kost:
”Sofie og jeg har længe eksperimenteret med, hvordan vi får oparbejdet en mere proteinrig kost,” fortæller Alice Brunsø, CEO for MÄT. ”Samtidig bemærkede vi, at ægget blev clearet i forhold til at påvirke dit kolesterol negativt. Ægget vandt mere og mere frem som proteinkilde. Og protein fra netop æg adskiller sig fra andre proteinkilder ved at have en næsten 100 % optagelighed i kroppen. Det betyder, at en protein­rig kost baseret på æg er en af de eneste bevislige metoder til et langvarigt og sundt vægttab.”



 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort3
ParagraphContainerSort3
ParagraphContainerCount7
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderKæmpe fynsk turn-around
ParagraphID279
ParagraphPageID39
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameKæmpe fynsk turn-around
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id177
Item.Id.Value177
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort4
Item.Sort.Value4
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2">K&aelig;mpe fynsk turn-around</h2> <p>Ud over at v&aelig;re en af verdens st&oslash;rste virksomheder inden for maskinel udvikling til forarbejdning af &aelig;g markerer SANOVO
TECHNOLOGY GROUP sig ved at v&aelig;re &eacute;n af de virksomheder p&aring; Fyn, der i nyere tid har gennemg&aring;et den absolut st&oslash;rste og mest markante &oslash;konomiske turn-around: <br /> <br /> &rdquo;I 2013 slog vi et k&aelig;mpe hul i jorden med et underskud p&aring; 125 millioner kroner,&rdquo; fort&aelig;ller Christian Stadil. &rdquo;Herefter er det p&aring; tre &aring;r lykkedes Michael Midskov, vores CEO, og hans team at vende &oslash;konomien og i dag pr&aelig;stere et trecifret millionbel&oslash;b i overskud. I k&oslash;lvandet p&aring; den voldsomme turn-around udm&aelig;rker SANOVO TECHNOLOGY GROUP sig ydermere ved pt. at v&aelig;re den hurtigst voksende virksomhed i THORNICO. Det betyder rent faktisk, at vi her i Odense har en virksomhed, som er v&aelig;kstet med 42 % p&aring; toplinjen fra 2014 til 2015 &ndash; og som har v&aelig;kstet bundlinjen s&aring; markant, at vi ligger i indeks 310 fra 2014 til 2015. Og i &aring;r bliver det endnu st&oslash;rre! Her i 2016 forventer vi at ramme en oms&aelig;tning p&aring; over &eacute;n milliard kroner, hvor mere end 10 % kommer til at tale sit tydelige sprog p&aring; bundlinjen,&rdquo; smiler Christian.<br /> &nbsp;</p> <h2 class="h2"><i>&nbsp;Hvorfor Fyn?&nbsp;</i></h2> <p class="p2">&nbsp;&rdquo;Pt. er de fynske virksomheder blandt de allermest sp&aelig;ndende,&rdquo; p&aring;peger Christian. Han forts&aelig;tter: &rdquo;I forhold til v&aelig;kst og i forhold til den indtjening, som LACTOSAN i Ringe blandt andet m&oslash;nstrer, er der en meget st&aelig;rk sammenh&aelig;ngskraft mellem d&eacute;t, at vi er p&aring; Fyn, og den udvikling, vi oplever i erhvervslivet i forhold til f&oslash;devareteknologi. Vi er meget stolte af at v&aelig;re en del af fynsk erhvervsliv. Og kronen p&aring; v&aelig;rket kom da ogs&aring; til os sidste &aring;r (2015), da vi i hummel-regi skrev kontrakt med OB. For f&oslash;rste gang i hummels historie sponsorerer vi nu &Oslash;ens hold med spillert&oslash;j,&rdquo; griner Christian.<br /> &nbsp;</p> <h2 class="h2"><i>M&oslash;d M&Auml;T</i></h2> <p>Selvom THORNICO oftest opk&oslash;ber og fusionerer med andre virksomheder, afholder det ikke Christian fra at udvikle nyt fra bunden og pr&oslash;ve kr&aelig;fter med helt nye food eventyr sammen med sin k&aelig;reste, Alice Bruns&oslash;, Henrik Pedersen og Sofie Bentzen. Det driftige firkl&oslash;ver har skabt et helt nyt medlem af THORNICO&nbsp;familien: nemlig M&Auml;T. Her er M&Auml;T t&aelig;t forbundet til THORNICOs&nbsp;f&oslash;devareenhed LACTOSAN-SANOVO INGREDIENTS GROUP, som blandt andre t&aelig;ller Kinas st&oslash;rste &aelig;g-produktvirksomhed, OVODAN.<br /> <br /> &rdquo;I en &aring;rr&aelig;kke l&oslash;ber der faktisk to parallelle spor, der, n&aring;r de m&oslash;des, munder ud i, at vi lader starten g&aring; for M&Auml;T. Det ene spor udspringer af et bestyrelsesm&oslash;de med Henrik, hvor vi taler om, hvilke tiltag vi kunne igangs&aelig;tte for at n&aring; en bedre placering i v&aelig;rdik&aelig;den og tjene mere p&aring; vores produkter. Vi dr&oslash;fter, om vi skal tilf&oslash;re andre sub-produkter til vores forarbejdning af &aelig;g? Om vi skal bev&aelig;ge os B2C? - En m&aring;lgruppe&nbsp;og et marked vi ellers ALDRIG har ber&oslash;rt i vores f&oslash;devaredivision. Disse samtaler forl&oslash;ber over en &aring;rr&aelig;kke, f&oslash;r strategien er p&aring; plads,&rdquo; fort&aelig;ller Christian.<br /> <br /> Henrik supplerer: &rdquo;Vores bev&aelig;ggrund for et nyt tiltag er&nbsp;ogs&aring; at skabe en endnu bedre synergi mellem alle selskaber i THORNICO. Som synergiskabende grundpiller l&oslash;ber der 3 str&oslash;mme p&aring; tv&aelig;rs af alle virksomheder i koncernen, som alle er lige vigtige. Her er omdrejningspunktet for vores mind-set rodf&aelig;stet i Company Karma filosofien. I IT. Og i Do different i m&aring;de at t&aelig;nke kreativitet og innovation p&aring;. Og med Christians mange&aring;rige erfaring med B2C i form af go-to-market, branding, positionering, salg og forretningsudvikling, burde vi kunne flytte noget af hans viden over p&aring; food samtidig med, at vi fremmer synergien og nyt&aelig;nkningen internt i koncernen.&rdquo;<br /> <br /> Parallelt med Christian og Henriks tanker om forretnings&shy;udvikling har Alice altid haft stor interesse for de nyeste sundhedstrends og g&aring;r meget op i, at familien f&aring;r en sund og n&aelig;ringsrig kost:<br /> &rdquo;Sofie og jeg har l&aelig;nge eksperimenteret med, hvordan vi f&aring;r oparbejdet en mere proteinrig kost,&rdquo; fort&aelig;ller Alice Bruns&oslash;, CEO for M&Auml;T. &rdquo;Samtidig bem&aelig;rkede vi, at &aelig;gget blev clearet i forhold til at p&aring;virke dit kolesterol negativt. &AElig;gget vandt mere og mere frem som proteinkilde. Og protein fra netop &aelig;g adskiller sig fra andre proteinkilder ved at have en n&aelig;sten 100 % optagelighed i kroppen. Det betyder, at en protein&shy;rig kost baseret p&aring; &aelig;g er en af de eneste bevislige metoder til et langvarigt og sundt v&aelig;gttab.&rdquo;</p> <p class="p2"><span class="s1"><br /> </span></p> <p><br /> &nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2">K&aelig;mpe fynsk turn-around</h2> <p>Ud over at v&aelig;re en af verdens st&oslash;rste virksomheder inden for maskinel udvikling til forarbejdning af &aelig;g markerer SANOVO
TECHNOLOGY GROUP sig ved at v&aelig;re &eacute;n af de virksomheder p&aring; Fyn, der i nyere tid har gennemg&aring;et den absolut st&oslash;rste og mest markante &oslash;konomiske turn-around: <br /> <br /> &rdquo;I 2013 slog vi et k&aelig;mpe hul i jorden med et underskud p&aring; 125 millioner kroner,&rdquo; fort&aelig;ller Christian Stadil. &rdquo;Herefter er det p&aring; tre &aring;r lykkedes Michael Midskov, vores CEO, og hans team at vende &oslash;konomien og i dag pr&aelig;stere et trecifret millionbel&oslash;b i overskud. I k&oslash;lvandet p&aring; den voldsomme turn-around udm&aelig;rker SANOVO TECHNOLOGY GROUP sig ydermere ved pt. at v&aelig;re den hurtigst voksende virksomhed i THORNICO. Det betyder rent faktisk, at vi her i Odense har en virksomhed, som er v&aelig;kstet med 42 % p&aring; toplinjen fra 2014 til 2015 &ndash; og som har v&aelig;kstet bundlinjen s&aring; markant, at vi ligger i indeks 310 fra 2014 til 2015. Og i &aring;r bliver det endnu st&oslash;rre! Her i 2016 forventer vi at ramme en oms&aelig;tning p&aring; over &eacute;n milliard kroner, hvor mere end 10 % kommer til at tale sit tydelige sprog p&aring; bundlinjen,&rdquo; smiler Christian.<br /> &nbsp;</p> <h2 class="h2"><i>&nbsp;Hvorfor Fyn?&nbsp;</i></h2> <p class="p2">&nbsp;&rdquo;Pt. er de fynske virksomheder blandt de allermest sp&aelig;ndende,&rdquo; p&aring;peger Christian. Han forts&aelig;tter: &rdquo;I forhold til v&aelig;kst og i forhold til den indtjening, som LACTOSAN i Ringe blandt andet m&oslash;nstrer, er der en meget st&aelig;rk sammenh&aelig;ngskraft mellem d&eacute;t, at vi er p&aring; Fyn, og den udvikling, vi oplever i erhvervslivet i forhold til f&oslash;devareteknologi. Vi er meget stolte af at v&aelig;re en del af fynsk erhvervsliv. Og kronen p&aring; v&aelig;rket kom da ogs&aring; til os sidste &aring;r (2015), da vi i hummel-regi skrev kontrakt med OB. For f&oslash;rste gang i hummels historie sponsorerer vi nu &Oslash;ens hold med spillert&oslash;j,&rdquo; griner Christian.<br /> &nbsp;</p> <h2 class="h2"><i>M&oslash;d M&Auml;T</i></h2> <p>Selvom THORNICO oftest opk&oslash;ber og fusionerer med andre virksomheder, afholder det ikke Christian fra at udvikle nyt fra bunden og pr&oslash;ve kr&aelig;fter med helt nye food eventyr sammen med sin k&aelig;reste, Alice Bruns&oslash;, Henrik Pedersen og Sofie Bentzen. Det driftige firkl&oslash;ver har skabt et helt nyt medlem af THORNICO&nbsp;familien: nemlig M&Auml;T. Her er M&Auml;T t&aelig;t forbundet til THORNICOs&nbsp;f&oslash;devareenhed LACTOSAN-SANOVO INGREDIENTS GROUP, som blandt andre t&aelig;ller Kinas st&oslash;rste &aelig;g-produktvirksomhed, OVODAN.<br /> <br /> &rdquo;I en &aring;rr&aelig;kke l&oslash;ber der faktisk to parallelle spor, der, n&aring;r de m&oslash;des, munder ud i, at vi lader starten g&aring; for M&Auml;T. Det ene spor udspringer af et bestyrelsesm&oslash;de med Henrik, hvor vi taler om, hvilke tiltag vi kunne igangs&aelig;tte for at n&aring; en bedre placering i v&aelig;rdik&aelig;den og tjene mere p&aring; vores produkter. Vi dr&oslash;fter, om vi skal tilf&oslash;re andre sub-produkter til vores forarbejdning af &aelig;g? Om vi skal bev&aelig;ge os B2C? - En m&aring;lgruppe&nbsp;og et marked vi ellers ALDRIG har ber&oslash;rt i vores f&oslash;devaredivision. Disse samtaler forl&oslash;ber over en &aring;rr&aelig;kke, f&oslash;r strategien er p&aring; plads,&rdquo; fort&aelig;ller Christian.<br /> <br /> Henrik supplerer: &rdquo;Vores bev&aelig;ggrund for et nyt tiltag er&nbsp;ogs&aring; at skabe en endnu bedre synergi mellem alle selskaber i THORNICO. Som synergiskabende grundpiller l&oslash;ber der 3 str&oslash;mme p&aring; tv&aelig;rs af alle virksomheder i koncernen, som alle er lige vigtige. Her er omdrejningspunktet for vores mind-set rodf&aelig;stet i Company Karma filosofien. I IT. Og i Do different i m&aring;de at t&aelig;nke kreativitet og innovation p&aring;. Og med Christians mange&aring;rige erfaring med B2C i form af go-to-market, branding, positionering, salg og forretningsudvikling, burde vi kunne flytte noget af hans viden over p&aring; food samtidig med, at vi fremmer synergien og nyt&aelig;nkningen internt i koncernen.&rdquo;<br /> <br /> Parallelt med Christian og Henriks tanker om forretnings&shy;udvikling har Alice altid haft stor interesse for de nyeste sundhedstrends og g&aring;r meget op i, at familien f&aring;r en sund og n&aelig;ringsrig kost:<br /> &rdquo;Sofie og jeg har l&aelig;nge eksperimenteret med, hvordan vi f&aring;r oparbejdet en mere proteinrig kost,&rdquo; fort&aelig;ller Alice Bruns&oslash;, CEO for M&Auml;T. &rdquo;Samtidig bem&aelig;rkede vi, at &aelig;gget blev clearet i forhold til at p&aring;virke dit kolesterol negativt. &AElig;gget vandt mere og mere frem som proteinkilde. Og protein fra netop &aelig;g adskiller sig fra andre proteinkilder ved at have en n&aelig;sten 100 % optagelighed i kroppen. Det betyder, at en protein&shy;rig kost baseret p&aring; &aelig;g er en af de eneste bevislige metoder til et langvarigt og sundt v&aelig;gttab.&rdquo;</p> <p class="p2"><span class="s1"><br /> </span></p> <p><br /> &nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering3
Item.Placering.Value3
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderKæmpe fynsk turn-around
Item.ParagraphHeader.ValueKæmpe fynsk turn-around
Global.PageId39
Global.ParagraphId279
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort4
ParagraphContainerSort4
ParagraphContainerCount7
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderBillede
ParagraphID301
ParagraphPageID39
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameBillede
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id190
Item.Id.Value190
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort3
Item.Sort.Value3
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueTrue
Item.Bue.ValueTrue
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeTrue
Item.KunBillede.ValueTrue
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarveblack
Item.Baggrundsfarve.Valueblack
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2">&nbsp;</h2> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2">&nbsp;</h2> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil/Files/Images/artikler/fremsyn_5/01-company-karma-bejstring-engagement/03.jpg
Item.Billedfil.Value/Files/Images/artikler/fremsyn_5/01-company-karma-bejstring-engagement/03.jpg
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.FarveFoer.SystemNameFarveFoer
Item.FarveFoer.NameFarve før
Item.FarveFoer.TypeRadio button list
Item.FarveFoer.IsRequiredFalse
Item.FarveFoerwhite
Item.FarveFoer.Valuewhite
Item.FarveEfter.SystemNameFarveEfter
Item.FarveEfter.NameFarve efter
Item.FarveEfter.TypeRadio button list
Item.FarveEfter.IsRequiredFalse
Item.FarveEfterwhite
Item.FarveEfter.Valuewhite
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderBillede
Item.ParagraphHeader.ValueBillede
Global.PageId39
Global.ParagraphId301
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.FarveFoer.Options
Item.FarveEfter.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

 

Sundhed skal være for alle!

I køkkenet blev Sofie og Alice mere og mere ambitiøse! Christian var også tændt på idéen. Både fra et sundhedsmæssigt og forretningsmæssigt perspektiv. Så efter endnu et bestyrelsesmøde med Henrik løb de to parallelle spor sammen til ét, og de besluttede sig for at give liv til dét, der i dag er MÄT. Alice fortæller:
”Vi udviklede igennem ét år og fik virkelig kamp til stregen! Starten var hård, og jeg indrømmer gerne, at vi flere gange var ved at kaste håndklædet i ringen.

Udgangspunktet for vores proteinholdige kost var i første omgang proteingrød, men vi ændrede ret hurtigt kurs og begyndte at udvikle på et bar-koncept. Vi fik æggehvideprotein tilsendt og gik så ellers i gang med selv at lave de første prototyper af protein­baren hjemme i vores køkken.”

Alice slår armene ud og fortsætter: ”Det var virkelig svært at ramme den rette konsistens, når vi både ville skabe en bar, som er glutenfri, økologisk, uden e-numre og uden tilsat sukker. Vores mål var både at ramme et produkt, der smager godt, og som har den rette mæthedseffekt. En bar, vi gerne selv vil spise og give til vores børn. Og som samtidig er prismæssigt tilgængelig for alle. Men da vi begyndte at lede efter hjælp og mere inspiration i udlandet, gik det op for os, at vi faktisk var nogle af de eneste i verden, der ville producere proteinprodukter, hvor æggehvide er proteinkilden, og som minimum indeholder 20 % protein.”

”Vi synes faktisk, at vi har skabt et temmelig unikt produkt – og det lader heldigvis til, at forbrugerne giver os ret,” påpeger Alice og Christian i kor. ”Vi er virkelig stolte over at have skabt et produkt, der både kan spises af glutenallergikere og diabetikere.”


Company Karma: Doing good while doing business

”Alle virksomheder i THORNICO bygger på vores fælles karmafilosofi. En filosofi. Ikke en religion. Selvom karma-tænkning i nogen udstrækning godt kan lyde temmelig religiøst,” tilstår
Henrik. Han fortsætter: ”Jeg, der ellers er meget faktuelt og nøgternt orienteret, må erkende, at jeg tydeligt ser effekten af det, der sker, når du skriver Company Karma ind i din virksomheds værdisæt. Og når du går forrest som leder. Her frigiver Company Karma en omfangsrig kreativitet og innovation til gavn for både virksomhed og støtteprojekter. Filosofien udløser begejstring.”

Company Karma handler om at skabe værdi ved at give. Værdi for virksomheden, for medarbejdere, for kunder og for omverdenen. Både som CSR-værktøj, som et differentieringsværktøj og som et ledelsesværktøj. Således har MÄT og SANOVO Technology
Group også et karma-projekt tilknyttet virksomhederne:
”Selvom vi ikke kan redde hele verden, er det vores håb at kunne gøre en forskel. Netop derfor har vi i SANOVO Technology
Group doneret et koge- og køleanlæg af æg til organisationen, Heart for Africa, i Swaziland. Et land med 200.000 forældreløse børn. Hvor den gennemsnitslig levealder er nede på 29 år som følge af den ekstremt høje udbredelse af AIDS,” påpeger Christian.

”Igennem Heart for Africa bidrager vi til, at børn i Swaziland får en bedre chance i livet. Med maskinen kan organisationen koge og køle 5.000 æg om dagen, som derefter distribueres ud til børnene. Til dem, der ofte søger tilflugt i landets kirker, når deres forældre dør. Vores mål med uddelingen af æg er sammen med teamet i Swaziland at se, om vi ikke kan komme sygdommen, Kwashiorkor til livs. Den sygdom, alle har set afbildet, når afrikanske børn med udspilede maver bliver vist på tv. En sygdom, som kommer af mangel på protein.”

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort5
ParagraphContainerSort5
ParagraphContainerCount7
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderSundhed skal være for alle!
ParagraphID302
ParagraphPageID39
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameSundhed skal være for alle!
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id191
Item.Id.Value191
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort4
Item.Sort.Value4
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2">&nbsp;</h2> <h2 class="h2"><i>Sundhed skal v&aelig;re for alle!</i></h2> <p>I k&oslash;kkenet blev Sofie og Alice mere og mere ambiti&oslash;se! Christian var ogs&aring; t&aelig;ndt p&aring; id&eacute;en. B&aring;de fra et sundhedsm&aelig;ssigt og forretningsm&aelig;ssigt perspektiv. S&aring; efter endnu et bestyrelsesm&oslash;de med Henrik l&oslash;b de to parallelle spor sammen til &eacute;t, og de besluttede sig for at give liv til d&eacute;t, der i dag er M&Auml;T. Alice fort&aelig;ller:<br /> &rdquo;Vi udviklede igennem &eacute;t &aring;r og fik virkelig kamp til stregen! Starten var h&aring;rd, og jeg indr&oslash;mmer gerne, at vi flere gange var ved at kaste h&aring;ndkl&aelig;det i ringen.<br /> <br /> Udgangspunktet for vores proteinholdige kost var i f&oslash;rste omgang proteingr&oslash;d, men vi &aelig;ndrede ret hurtigt kurs og begyndte at udvikle p&aring; et bar-koncept. Vi fik &aelig;ggehvideprotein tilsendt og gik s&aring; ellers i gang med selv at lave de f&oslash;rste prototyper af protein&shy;baren hjemme i vores k&oslash;kken.&rdquo;<br /> <br /> Alice sl&aring;r armene ud og forts&aelig;tter: &rdquo;Det var virkelig sv&aelig;rt at ramme den rette konsistens, n&aring;r vi b&aring;de ville skabe en bar, som er glutenfri, &oslash;kologisk, uden e-numre og uden tilsat sukker. Vores m&aring;l var b&aring;de at ramme et produkt, der smager godt, og som har den rette m&aelig;thedseffekt. En bar, vi gerne selv vil spise og give til vores b&oslash;rn. Og som samtidig er prism&aelig;ssigt tilg&aelig;ngelig for alle. Men da vi begyndte at lede efter hj&aelig;lp og mere inspiration i udlandet, gik det op for os, at vi faktisk var nogle af de eneste i verden, der ville producere proteinprodukter, hvor &aelig;ggehvide er proteinkilden, og som minimum indeholder 20 % protein.&rdquo;<br /> <br /> &rdquo;Vi synes faktisk, at vi har skabt et temmelig unikt produkt &ndash; og det lader heldigvis til, at forbrugerne giver os ret,&rdquo; p&aring;peger Alice og Christian i kor. &rdquo;Vi er virkelig stolte over at have skabt et produkt, der b&aring;de kan spises af glutenallergikere og diabetikere.&rdquo;</p> <p><i><br /> </i></p> <h2 class="h2"><i>Company Karma: Doing good while doing business</i></h2> <p>&rdquo;Alle virksomheder i THORNICO bygger p&aring; vores f&aelig;lles karmafilosofi. En filosofi. Ikke en religion. Selvom karma-t&aelig;nkning i nogen udstr&aelig;kning godt kan lyde temmelig religi&oslash;st,&rdquo; tilst&aring;r<br /> Henrik. Han forts&aelig;tter: &rdquo;Jeg, der ellers er meget faktuelt og n&oslash;gternt orienteret, m&aring; erkende, at jeg tydeligt ser effekten af det, der sker, n&aring;r du skriver Company Karma ind i din virksomheds v&aelig;rdis&aelig;t. Og n&aring;r du g&aring;r forrest som leder. Her frigiver Company Karma en omfangsrig kreativitet og innovation til gavn for b&aring;de virksomhed og st&oslash;tteprojekter. Filosofien udl&oslash;ser begejstring.&rdquo;<br /> <br /> Company Karma handler om at skabe v&aelig;rdi ved at give. V&aelig;rdi for virksomheden, for medarbejdere, for kunder og for omverdenen. B&aring;de som CSR-v&aelig;rkt&oslash;j, som et differentieringsv&aelig;rkt&oslash;j og som et ledelsesv&aelig;rkt&oslash;j. S&aring;ledes har M&Auml;T og SANOVO Technology<br /> Group ogs&aring; et karma-projekt tilknyttet virksomhederne:<br /> &rdquo;Selvom vi ikke kan redde hele verden, er det vores h&aring;b at kunne g&oslash;re en forskel. Netop derfor har vi i SANOVO Technology<br /> Group doneret et koge- og k&oslash;leanl&aelig;g af &aelig;g til organisationen, Heart for Africa, i Swaziland. Et land med 200.000 for&aelig;ldrel&oslash;se b&oslash;rn. Hvor den gennemsnitslig levealder er nede p&aring; 29 &aring;r som f&oslash;lge af den ekstremt h&oslash;je udbredelse af AIDS,&rdquo; p&aring;peger Christian.<br /> <br /> &rdquo;Igennem Heart for Africa bidrager vi til, at b&oslash;rn i Swaziland f&aring;r en bedre chance i livet. Med maskinen kan organisationen koge og k&oslash;le 5.000 &aelig;g om dagen, som derefter distribueres ud til b&oslash;rnene. Til dem, der ofte s&oslash;ger tilflugt i landets kirker, n&aring;r deres for&aelig;ldre d&oslash;r. Vores m&aring;l med uddelingen af &aelig;g er sammen med teamet i Swaziland at se, om vi ikke kan komme sygdommen, Kwashiorkor til livs. Den sygdom, alle har set afbildet, n&aring;r afrikanske b&oslash;rn med udspilede maver bliver vist p&aring; tv. En sygdom, som kommer af mangel p&aring; protein.&rdquo;</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2">&nbsp;</h2> <h2 class="h2"><i>Sundhed skal v&aelig;re for alle!</i></h2> <p>I k&oslash;kkenet blev Sofie og Alice mere og mere ambiti&oslash;se! Christian var ogs&aring; t&aelig;ndt p&aring; id&eacute;en. B&aring;de fra et sundhedsm&aelig;ssigt og forretningsm&aelig;ssigt perspektiv. S&aring; efter endnu et bestyrelsesm&oslash;de med Henrik l&oslash;b de to parallelle spor sammen til &eacute;t, og de besluttede sig for at give liv til d&eacute;t, der i dag er M&Auml;T. Alice fort&aelig;ller:<br /> &rdquo;Vi udviklede igennem &eacute;t &aring;r og fik virkelig kamp til stregen! Starten var h&aring;rd, og jeg indr&oslash;mmer gerne, at vi flere gange var ved at kaste h&aring;ndkl&aelig;det i ringen.<br /> <br /> Udgangspunktet for vores proteinholdige kost var i f&oslash;rste omgang proteingr&oslash;d, men vi &aelig;ndrede ret hurtigt kurs og begyndte at udvikle p&aring; et bar-koncept. Vi fik &aelig;ggehvideprotein tilsendt og gik s&aring; ellers i gang med selv at lave de f&oslash;rste prototyper af protein&shy;baren hjemme i vores k&oslash;kken.&rdquo;<br /> <br /> Alice sl&aring;r armene ud og forts&aelig;tter: &rdquo;Det var virkelig sv&aelig;rt at ramme den rette konsistens, n&aring;r vi b&aring;de ville skabe en bar, som er glutenfri, &oslash;kologisk, uden e-numre og uden tilsat sukker. Vores m&aring;l var b&aring;de at ramme et produkt, der smager godt, og som har den rette m&aelig;thedseffekt. En bar, vi gerne selv vil spise og give til vores b&oslash;rn. Og som samtidig er prism&aelig;ssigt tilg&aelig;ngelig for alle. Men da vi begyndte at lede efter hj&aelig;lp og mere inspiration i udlandet, gik det op for os, at vi faktisk var nogle af de eneste i verden, der ville producere proteinprodukter, hvor &aelig;ggehvide er proteinkilden, og som minimum indeholder 20 % protein.&rdquo;<br /> <br /> &rdquo;Vi synes faktisk, at vi har skabt et temmelig unikt produkt &ndash; og det lader heldigvis til, at forbrugerne giver os ret,&rdquo; p&aring;peger Alice og Christian i kor. &rdquo;Vi er virkelig stolte over at have skabt et produkt, der b&aring;de kan spises af glutenallergikere og diabetikere.&rdquo;</p> <p><i><br /> </i></p> <h2 class="h2"><i>Company Karma: Doing good while doing business</i></h2> <p>&rdquo;Alle virksomheder i THORNICO bygger p&aring; vores f&aelig;lles karmafilosofi. En filosofi. Ikke en religion. Selvom karma-t&aelig;nkning i nogen udstr&aelig;kning godt kan lyde temmelig religi&oslash;st,&rdquo; tilst&aring;r<br /> Henrik. Han forts&aelig;tter: &rdquo;Jeg, der ellers er meget faktuelt og n&oslash;gternt orienteret, m&aring; erkende, at jeg tydeligt ser effekten af det, der sker, n&aring;r du skriver Company Karma ind i din virksomheds v&aelig;rdis&aelig;t. Og n&aring;r du g&aring;r forrest som leder. Her frigiver Company Karma en omfangsrig kreativitet og innovation til gavn for b&aring;de virksomhed og st&oslash;tteprojekter. Filosofien udl&oslash;ser begejstring.&rdquo;<br /> <br /> Company Karma handler om at skabe v&aelig;rdi ved at give. V&aelig;rdi for virksomheden, for medarbejdere, for kunder og for omverdenen. B&aring;de som CSR-v&aelig;rkt&oslash;j, som et differentieringsv&aelig;rkt&oslash;j og som et ledelsesv&aelig;rkt&oslash;j. S&aring;ledes har M&Auml;T og SANOVO Technology<br /> Group ogs&aring; et karma-projekt tilknyttet virksomhederne:<br /> &rdquo;Selvom vi ikke kan redde hele verden, er det vores h&aring;b at kunne g&oslash;re en forskel. Netop derfor har vi i SANOVO Technology<br /> Group doneret et koge- og k&oslash;leanl&aelig;g af &aelig;g til organisationen, Heart for Africa, i Swaziland. Et land med 200.000 for&aelig;ldrel&oslash;se b&oslash;rn. Hvor den gennemsnitslig levealder er nede p&aring; 29 &aring;r som f&oslash;lge af den ekstremt h&oslash;je udbredelse af AIDS,&rdquo; p&aring;peger Christian.<br /> <br /> &rdquo;Igennem Heart for Africa bidrager vi til, at b&oslash;rn i Swaziland f&aring;r en bedre chance i livet. Med maskinen kan organisationen koge og k&oslash;le 5.000 &aelig;g om dagen, som derefter distribueres ud til b&oslash;rnene. Til dem, der ofte s&oslash;ger tilflugt i landets kirker, n&aring;r deres for&aelig;ldre d&oslash;r. Vores m&aring;l med uddelingen af &aelig;g er sammen med teamet i Swaziland at se, om vi ikke kan komme sygdommen, Kwashiorkor til livs. Den sygdom, alle har set afbildet, n&aring;r afrikanske b&oslash;rn med udspilede maver bliver vist p&aring; tv. En sygdom, som kommer af mangel p&aring; protein.&rdquo;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering3
Item.Placering.Value3
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderSundhed skal være for alle!
Item.ParagraphHeader.ValueSundhed skal være for alle!
Global.PageId39
Global.ParagraphId302
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

 

 

 

 

"SANOVO Technology Group markerer sig ved at være én af de virksomheder på Fyn, der har gennemgået den absolut største og mest markante økonomiske turn-around nogensinde!"

 
 

 


 

 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort6
ParagraphContainerSort6
ParagraphContainerCount7
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderBillede
ParagraphID303
ParagraphPageID39
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameBillede
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id192
Item.Id.Value192
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort3
Item.Sort.Value3
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueTrue
Item.Bue.ValueTrue
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeTrue
Item.KunBillede.ValueTrue
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2" style="color:white;">&quot;SANOVO Technology Group markerer sig ved at v&aelig;re &eacute;n af de virksomheder p&aring; Fyn, der har gennemg&aring;et den absolut st&oslash;rste og mest markante &oslash;konomiske turn-around nogensinde!&quot;</h2> <p>&nbsp;<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;<br /> <br /> <br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2" style="color:white;">&quot;SANOVO Technology Group markerer sig ved at v&aelig;re &eacute;n af de virksomheder p&aring; Fyn, der har gennemg&aring;et den absolut st&oslash;rste og mest markante &oslash;konomiske turn-around nogensinde!&quot;</h2> <p>&nbsp;<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;<br /> <br /> <br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil/Files/Images/artikler/fremsyn_5/01-company-karma-bejstring-engagement/04.jpg
Item.Billedfil.Value/Files/Images/artikler/fremsyn_5/01-company-karma-bejstring-engagement/04.jpg
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.FarveFoer.SystemNameFarveFoer
Item.FarveFoer.NameFarve før
Item.FarveFoer.TypeRadio button list
Item.FarveFoer.IsRequiredFalse
Item.FarveFoerwhite
Item.FarveFoer.Valuewhite
Item.FarveEfter.SystemNameFarveEfter
Item.FarveEfter.NameFarve efter
Item.FarveEfter.TypeRadio button list
Item.FarveEfter.IsRequiredFalse
Item.FarveEfterwhite
Item.FarveEfter.Valuewhite
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderBillede
Item.ParagraphHeader.ValueBillede
Global.PageId39
Global.ParagraphId303
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.FarveFoer.Options
Item.FarveEfter.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Ét æg til et barn 

”MÄT’s engangment i Heart for Africa viser sig ved, at vi har doneret et større beløb til projektet. Penge, som muliggør, at vi kan give et æg til et barn i Swaziland for hver MÄT bar, der bliver købt,” fortæller Alice. ”Her arbejder vi i et spændingsfelt, hvor Do good møder branding, fordi vi naturligvis gør alt, hvad vi kan, for at differentiere os i markedet, imens vi giver. Før jeg mødte Christian, var jeg nok lidt naiv i min tilgang til god karma og dét at give tilbage. For faktum er bare, at der ikke er noget, der hedder goodwill, hvis der ikke er penge at give af på bundlinjen. Vil du skabe varig og positiv forandring i Verden, koster det penge. Karma uden Company bliver ret hurtigt et meget fluffy og uhåndgribeligt begreb. Det værdiskabende opstår, når du konstruktivt arbejder med og forener de to,” pointerer Alice.


Filosofien må ikke blive højpandet

I Henriks optik er det vigtigt, at Company Karma kan føles og forstås af alle i koncernen. Både af direktør og produktionsmedarbejder. Ellers virker det ikke. Netop derfor gør direktionen meget ud af at involvere alle i virksomhedernes Company Karma tiltag: 
”Når vi arbejder med Company Karma filosofien som et ledelsesværktøj, er det overordnede mål at skabe mening, begejstring og engagement. At alle husker at løbe de ekstra meter for hinanden, fordi det gør godt. Og fordi gerningen kommer godt igen.

Jeg ser, at fremsynede virksomheder, der giver medarbejdere plads til selvrealisering, og som vil den dybere mening med deres tilstedeværelse, tjener mere. Jeg ser, at medarbejdere i langt højere grad prioriterer at være en del af en virksomhed, hvor deres arbejde giver mening. Mening skaber motivation. Motivation skaber produktion. Produktion skaber bundlinje. Og som motivationsskaber sender vi løbende medarbejdere fra SANOVO Technology Group ned til Heart for Africa i Swaziland, så de har mulighed for at være med i det, vi støtter. Helt tæt på. Så de kan se, hvilken forskel, vi gør sammen.”

Der bliver stille et øjeblik, så tager Christian ordet: ”Vi ser ikke os selv som frelsende i THORNICO og er udmærket klar over, at vi sagtens kunne gøre mere. Alligevel er det vigtigt for os at prioritere at gøre noget for andre. Og det er vigtigt for os som motivationsskabende faktor at anerkende, at vores medarbejdere rent faktisk er med til det. Netop derfor afholder vi eksempelvis én gang årligt en stor THORNICO-event for alle medarbejdere i koncernen, hvor vi kårer Årets Karma-medarbejder blandt vores 4.000 medarbejdere. Forinden er der afholdt interne mesterskaber lokalt i divisionerne, hvor vinderne kvalificerer sig til THORNICO Champions League. Vinderen bliver fundet, fordi dine kolleger har peget på dig. Fordi du er kulturbære og passioneret. Ikke kun i forhold til dit job, men også i forhold til det karma-projekt, du er en del af. En ankerkrog er imidlertid, at alle de projekter, vi laver, skal være forankret i den enkelte virksomheds kernekompetence for intern som ekstern relevans.”
 

Hvad kan den fremsynede leder?  

”Hvad er det, der gør, at du bliver i en virksomhed?” giver Henrik igen. ”Du kan måske godt gå ud og få en højere løn i en anden virksomhed. Så får du bare ikke den sjæl og DNA, THORNICO Gruppen aktivt involverer dig i. Selvom kommunikationen og ledelsen her i gruppen er baseret på en meget høj grad af åbenhed og selvledelse, ved vi godt, hvem chefen er. Det betyder ikke, at der ikke er en høj grad af lydhørhed i koncernen,” påpeger Henrik.  

Christian supplerer: ”For os er det rigtig vigtigt at være i øjenhøjde med vores medarbejdere. De skal kunne mærke, føle og se, at vi konstant arbejder for at være en gennemsigtig og nærværende direktion. Og når vi taler om fremsynet ledelse, er kommunikation et ekstremt vigtig parameter. Især når vi fokuserer så meget på selvledelse, som vi gør. For at vores medarbejdere kan selvlede, kræver det, at de ved, inden for hvilke rammer, de kan operere. De rammer skal jeg blandt andet være 100 % skarp på at tegne. I min optik er god ledelse evnen til at kunne kommunikere modsætningen, visionen, filosofien, milestones OG at kunne eksekvere den!

Ledelse er ikke en disciplin, der står alene. Den gode leder har en høj grad af faglighed med sig i bagagen. Har selv haft hænderne i møget og udstået sine kampe. Han har selv prøvet at sælge, stået for økonomien eller været med til at udvikle et produkt. Fremsynet ledelse bygger på meget mere end profitoptimering,” slutter Christian.

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort7
ParagraphContainerSort7
ParagraphContainerCount7
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastTrue
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderÉt æg til et barn
ParagraphID304
ParagraphPageID39
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameÉt æg til et barn
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id193
Item.Id.Value193
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort4
Item.Sort.Value4
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2"><i>&Eacute;t &aelig;g til et barn&nbsp;</i></h2> <p>&rdquo;M&Auml;T&rsquo;s engangment i Heart for Africa viser sig ved, at vi har doneret et st&oslash;rre bel&oslash;b til projektet. Penge, som muligg&oslash;r, at vi kan give et &aelig;g til et barn i Swaziland for hver M&Auml;T bar, der bliver k&oslash;bt,&rdquo; fort&aelig;ller Alice. &rdquo;Her arbejder vi i et sp&aelig;ndingsfelt, hvor Do good m&oslash;der branding, fordi vi naturligvis g&oslash;r alt, hvad vi kan, for at differentiere os i markedet, imens vi giver. F&oslash;r jeg m&oslash;dte Christian, var jeg nok lidt naiv i min tilgang til god karma og d&eacute;t at give tilbage. For faktum er bare, at der ikke er noget, der hedder goodwill, hvis der ikke er penge at give af p&aring; bundlinjen. Vil du skabe varig og positiv forandring i Verden, koster det penge. Karma uden Company bliver ret hurtigt et meget fluffy og uh&aring;ndgribeligt begreb. Det v&aelig;rdiskabende opst&aring;r, n&aring;r du konstruktivt arbejder med og forener de to,&rdquo; pointerer Alice.</p> <p><i><br /> </i></p> <h2 class="h2"><i>Filosofien m&aring; ikke blive h&oslash;jpandet</i></h2> <p>I Henriks optik er det vigtigt, at Company Karma kan f&oslash;les og forst&aring;s af alle i koncernen. B&aring;de af direkt&oslash;r og produktionsmedarbejder. Ellers virker det ikke. Netop derfor g&oslash;r direktionen meget ud af at involvere alle i virksomhedernes Company Karma tiltag:&nbsp;<br /> &rdquo;N&aring;r vi arbejder med Company Karma filosofien som et ledelsesv&aelig;rkt&oslash;j, er det overordnede m&aring;l at skabe mening, begejstring og engagement. At alle husker at l&oslash;be de ekstra meter for hinanden, fordi det g&oslash;r godt. Og fordi gerningen kommer godt igen.<br /> <br /> Jeg ser, at fremsynede virksomheder, der giver medarbejdere plads til selvrealisering, og som vil den dybere mening med deres tilstedev&aelig;relse, tjener mere. Jeg ser, at medarbejdere i langt h&oslash;jere grad prioriterer at v&aelig;re en del af en virksomhed, hvor deres arbejde giver mening. Mening skaber motivation. Motivation skaber produktion. Produktion skaber bundlinje. Og som motivationsskaber sender vi l&oslash;bende medarbejdere fra SANOVO Technology Group ned til Heart for Africa i Swaziland, s&aring; de har mulighed for at v&aelig;re med i det, vi st&oslash;tter. Helt t&aelig;t p&aring;. S&aring; de kan se, hvilken forskel, vi g&oslash;r sammen.&rdquo;<br /> <br /> Der bliver stille et &oslash;jeblik, s&aring; tager Christian ordet: &rdquo;Vi ser ikke os selv som frelsende i THORNICO og er udm&aelig;rket klar over, at vi sagtens kunne g&oslash;re mere. Alligevel er det vigtigt for os at prioritere at g&oslash;re noget for andre. Og det er vigtigt for os som motivationsskabende faktor at anerkende, at vores medarbejdere rent faktisk er med til det. Netop derfor afholder vi eksempelvis &eacute;n gang &aring;rligt en stor THORNICO-event for alle medarbejdere i koncernen, hvor vi k&aring;rer &Aring;rets Karma-medarbejder blandt vores 4.000 medarbejdere. Forinden er der afholdt interne mesterskaber lokalt i divisionerne, hvor vinderne kvalificerer sig til THORNICO Champions League. Vinderen bliver fundet, fordi dine kolleger har peget p&aring; dig. Fordi du er kulturb&aelig;re og passioneret. Ikke kun i forhold til dit job, men ogs&aring; i forhold til det karma-projekt, du er en del af. En ankerkrog er imidlertid, at alle de projekter, vi laver, skal v&aelig;re forankret i den enkelte virksomheds kernekompetence for intern som ekstern relevans.&rdquo;<br /> &nbsp;</p> <h2 class="h2"><i>Hvad kan den fremsynede leder? &nbsp;</i></h2> <p>&rdquo;Hvad er det, der g&oslash;r, at du bliver i en virksomhed?&rdquo; giver Henrik igen. &rdquo;Du kan m&aring;ske godt g&aring; ud og f&aring; en h&oslash;jere l&oslash;n i en anden virksomhed. S&aring; f&aring;r du bare ikke den sj&aelig;l og DNA, THORNICO Gruppen aktivt involverer dig i. Selvom kommunikationen og ledelsen her i gruppen er baseret p&aring; en meget h&oslash;j grad af &aring;benhed og selvledelse, ved vi godt, hvem chefen er. Det betyder ikke, at der ikke er en h&oslash;j grad af lydh&oslash;rhed i koncernen,&rdquo; p&aring;peger Henrik. &nbsp;<br /> <br /> Christian supplerer: &rdquo;For os er det rigtig vigtigt at v&aelig;re i &oslash;jenh&oslash;jde med vores medarbejdere. De skal kunne m&aelig;rke, f&oslash;le og se, at vi konstant arbejder for at v&aelig;re en gennemsigtig og n&aelig;rv&aelig;rende direktion. Og n&aring;r vi taler om fremsynet ledelse, er kommunikation et ekstremt vigtig parameter. Is&aelig;r n&aring;r vi fokuserer s&aring; meget p&aring; selvledelse, som vi g&oslash;r. For at vores medarbejdere kan selvlede, kr&aelig;ver det, at de ved, inden for hvilke rammer, de kan operere. De rammer skal jeg blandt andet v&aelig;re 100 % skarp p&aring; at tegne. I min optik er god ledelse evnen til at kunne kommunikere mods&aelig;tningen, visionen, filosofien, milestones OG at kunne eksekvere den!<br /> <br /> Ledelse er ikke en disciplin, der st&aring;r alene. Den gode leder har en h&oslash;j grad af faglighed med sig i bagagen. Har selv haft h&aelig;nderne i m&oslash;get og udst&aring;et sine kampe. Han har selv pr&oslash;vet at s&aelig;lge, st&aring;et for &oslash;konomien eller v&aelig;ret med til at udvikle et produkt. Fremsynet ledelse bygger p&aring; meget mere end profitoptimering,&rdquo; slutter Christian.</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2"><i>&Eacute;t &aelig;g til et barn&nbsp;</i></h2> <p>&rdquo;M&Auml;T&rsquo;s engangment i Heart for Africa viser sig ved, at vi har doneret et st&oslash;rre bel&oslash;b til projektet. Penge, som muligg&oslash;r, at vi kan give et &aelig;g til et barn i Swaziland for hver M&Auml;T bar, der bliver k&oslash;bt,&rdquo; fort&aelig;ller Alice. &rdquo;Her arbejder vi i et sp&aelig;ndingsfelt, hvor Do good m&oslash;der branding, fordi vi naturligvis g&oslash;r alt, hvad vi kan, for at differentiere os i markedet, imens vi giver. F&oslash;r jeg m&oslash;dte Christian, var jeg nok lidt naiv i min tilgang til god karma og d&eacute;t at give tilbage. For faktum er bare, at der ikke er noget, der hedder goodwill, hvis der ikke er penge at give af p&aring; bundlinjen. Vil du skabe varig og positiv forandring i Verden, koster det penge. Karma uden Company bliver ret hurtigt et meget fluffy og uh&aring;ndgribeligt begreb. Det v&aelig;rdiskabende opst&aring;r, n&aring;r du konstruktivt arbejder med og forener de to,&rdquo; pointerer Alice.</p> <p><i><br /> </i></p> <h2 class="h2"><i>Filosofien m&aring; ikke blive h&oslash;jpandet</i></h2> <p>I Henriks optik er det vigtigt, at Company Karma kan f&oslash;les og forst&aring;s af alle i koncernen. B&aring;de af direkt&oslash;r og produktionsmedarbejder. Ellers virker det ikke. Netop derfor g&oslash;r direktionen meget ud af at involvere alle i virksomhedernes Company Karma tiltag:&nbsp;<br /> &rdquo;N&aring;r vi arbejder med Company Karma filosofien som et ledelsesv&aelig;rkt&oslash;j, er det overordnede m&aring;l at skabe mening, begejstring og engagement. At alle husker at l&oslash;be de ekstra meter for hinanden, fordi det g&oslash;r godt. Og fordi gerningen kommer godt igen.<br /> <br /> Jeg ser, at fremsynede virksomheder, der giver medarbejdere plads til selvrealisering, og som vil den dybere mening med deres tilstedev&aelig;relse, tjener mere. Jeg ser, at medarbejdere i langt h&oslash;jere grad prioriterer at v&aelig;re en del af en virksomhed, hvor deres arbejde giver mening. Mening skaber motivation. Motivation skaber produktion. Produktion skaber bundlinje. Og som motivationsskaber sender vi l&oslash;bende medarbejdere fra SANOVO Technology Group ned til Heart for Africa i Swaziland, s&aring; de har mulighed for at v&aelig;re med i det, vi st&oslash;tter. Helt t&aelig;t p&aring;. S&aring; de kan se, hvilken forskel, vi g&oslash;r sammen.&rdquo;<br /> <br /> Der bliver stille et &oslash;jeblik, s&aring; tager Christian ordet: &rdquo;Vi ser ikke os selv som frelsende i THORNICO og er udm&aelig;rket klar over, at vi sagtens kunne g&oslash;re mere. Alligevel er det vigtigt for os at prioritere at g&oslash;re noget for andre. Og det er vigtigt for os som motivationsskabende faktor at anerkende, at vores medarbejdere rent faktisk er med til det. Netop derfor afholder vi eksempelvis &eacute;n gang &aring;rligt en stor THORNICO-event for alle medarbejdere i koncernen, hvor vi k&aring;rer &Aring;rets Karma-medarbejder blandt vores 4.000 medarbejdere. Forinden er der afholdt interne mesterskaber lokalt i divisionerne, hvor vinderne kvalificerer sig til THORNICO Champions League. Vinderen bliver fundet, fordi dine kolleger har peget p&aring; dig. Fordi du er kulturb&aelig;re og passioneret. Ikke kun i forhold til dit job, men ogs&aring; i forhold til det karma-projekt, du er en del af. En ankerkrog er imidlertid, at alle de projekter, vi laver, skal v&aelig;re forankret i den enkelte virksomheds kernekompetence for intern som ekstern relevans.&rdquo;<br /> &nbsp;</p> <h2 class="h2"><i>Hvad kan den fremsynede leder? &nbsp;</i></h2> <p>&rdquo;Hvad er det, der g&oslash;r, at du bliver i en virksomhed?&rdquo; giver Henrik igen. &rdquo;Du kan m&aring;ske godt g&aring; ud og f&aring; en h&oslash;jere l&oslash;n i en anden virksomhed. S&aring; f&aring;r du bare ikke den sj&aelig;l og DNA, THORNICO Gruppen aktivt involverer dig i. Selvom kommunikationen og ledelsen her i gruppen er baseret p&aring; en meget h&oslash;j grad af &aring;benhed og selvledelse, ved vi godt, hvem chefen er. Det betyder ikke, at der ikke er en h&oslash;j grad af lydh&oslash;rhed i koncernen,&rdquo; p&aring;peger Henrik. &nbsp;<br /> <br /> Christian supplerer: &rdquo;For os er det rigtig vigtigt at v&aelig;re i &oslash;jenh&oslash;jde med vores medarbejdere. De skal kunne m&aelig;rke, f&oslash;le og se, at vi konstant arbejder for at v&aelig;re en gennemsigtig og n&aelig;rv&aelig;rende direktion. Og n&aring;r vi taler om fremsynet ledelse, er kommunikation et ekstremt vigtig parameter. Is&aelig;r n&aring;r vi fokuserer s&aring; meget p&aring; selvledelse, som vi g&oslash;r. For at vores medarbejdere kan selvlede, kr&aelig;ver det, at de ved, inden for hvilke rammer, de kan operere. De rammer skal jeg blandt andet v&aelig;re 100 % skarp p&aring; at tegne. I min optik er god ledelse evnen til at kunne kommunikere mods&aelig;tningen, visionen, filosofien, milestones OG at kunne eksekvere den!<br /> <br /> Ledelse er ikke en disciplin, der st&aring;r alene. Den gode leder har en h&oslash;j grad af faglighed med sig i bagagen. Har selv haft h&aelig;nderne i m&oslash;get og udst&aring;et sine kampe. Han har selv pr&oslash;vet at s&aelig;lge, st&aring;et for &oslash;konomien eller v&aelig;ret med til at udvikle et produkt. Fremsynet ledelse bygger p&aring; meget mere end profitoptimering,&rdquo; slutter Christian.</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering3
Item.Placering.Value3
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderÉt æg til et barn
Item.ParagraphHeader.ValueÉt æg til et barn
Global.PageId39
Global.ParagraphId304
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Stine Bosse om forholdet mellem mand og kvinde

Stine Bosse om forholdet mellem mand og kvinde

Interview med Niels Duedahl, CEO SE

Interview med Niels Duedahl, CEO SE

Company karma, begejstring og engagement

Company karma, begejstring og engagement

God trivsel er god bundlinje!

På besøg hos Danmarks sundeste virksomhed.

læs mere
God trivsel er god bundlinje!

Når Touren (måske) kommer forbi

Hvad vil det betyde for Odense, hvis Tour de France kommer forbi?

læs mere
Når Touren (måske) kommer forbi

Fra omklædningsrummet til direktionsgangen

Hvad tager idrætsfolk med i sportstasken, når de sætter kursen mod erhvervslivet?

læs mere
Fra omklædningsrummet til direktionsgangen

Altid brændende i troen

Hvad der sker, når hardcore business møder sportens værdier og traditioner?

læs mere
Altid brændende i troen

Hyld heltene og tag ved lære af succes

Hvordan tiltrækker, udvikler og fastholder vi de rigtige talenter til virksomheden?

læs mere
Hyld heltene og tag ved lære af succes

Lad der gå sport i arbejdet

Der er masser af inspiration at hente for virksomheder i træningslokalerne.

læs mere
Lad der gå sport i arbejdet

Kan man spinde guld på sportsstjerner?

Hvad har samarbejdet med Christiano Ronaldo betydet for JBS?

læs mere
Kan man spinde guld på sportsstjerner?

Så du den digitale dækrøg?

Estland har etableret verdens mest digitaliserede samfund.

læs mere
Så du den digitale dækrøg?

'Come Together' og få gang i væksten

Liverpool har knoklet sig ud af et image som Englands baggård med arbejdsløshed og industrielt forfald til en position som kulturelt flagskib, og det har medført en eksplosiv vækst i både erhverv, detailhandel og turisme. Læs her hvordan.

læs mere
'Come Together' og få gang i væksten

Odenses moderne eventyr handler om netværk

Prinser og prinsesser er erstattet af robotter og ildsjæle i Odense.

læs mere
Odenses moderne eventyr handler om netværk

Lakridskongen Johan Bülow

Fordelen ved at starte som iværksætter som helt ung er, at man er frygtløs.

læs mere
Lakridskongen Johan Bülow

Intelligente og nørdede apps

David Guldager fra TV2 Bep præsenterer de bedste apps og gadgets til virksomheder.

læs mere
Intelligente og nørdede apps

Jimmy Maymann Holler

Den danske CEO for verdens største internetmedie rapporterer fra New York.

læs mere
Jimmy Maymann Holler