Når Touren (måske) kommer forbi

Cykelsporten er et billede på noget urmenneskeligt fascinerende: Kampen mod hinanden. Kampen mod tiden. Kampen mod elementerne

”Egentlig var jeg slet ikke hardcore Tour de France-entusiast, før jeg selv begyndte at lave tv. Jeg så da med, men det er bestemt min involvering via jobbet, der har gjort, at jeg er blevet helt vildt grebet af Tour de France og af cykelsport. Jeg vil for alt i verden ikke undvære at være med i de tre uger, Touren står på, ” fortæller en veloplagt chefredaktør for TV 2 SPORT, John Jäger.

Vi møder chefredaktøren på TV 2 i Odense. Jungletrommerne har lydt – og vi kommer ikke uden om, at spekulationerne er mange, når emnet falder på, hvor sandsynligt det er, at Tour de France kommer til Danmark i 2018, 2019 eller i 2020 med en etapeafslutning i Odense. Samtidig håber vi på at få et indblik i, hvad det fra John Jägers synspunkt vil betyde for en by som Odense at være vært ved en etapeafslutning i Tour de France.

”Næst efter OL og VM i fodbold er Tour de France en af de mest sete sportsbegivenheder i verden. Rigtig mange tv-seere følger med, når Touren ruller over skærmen. Og når jeg ser på de byer rundt om i Europa, der i årenes løb har været værter ved Tour de France-begivenheder som etapeafslutninger – ja, så har eksponeringen af den enkelte by været enorm. Både før, under og efter at Touren har været på besøg. En sådan bevågenhed vil bestemt gøre meget positivt for Odense. Også når vi tænker på væksten i erhvervslivet, ” fortæller John Jäger.

Han fortsætter: ”Uden at komme med økonomiske gisninger om, hvad en Tour-begivenhed er værd i kroner og øre for en by som Odense, så er Tour de France ét af de allerstørste sportslige vinduer ud til verden. Får vi muligheden, er det bare med at gi’ den gas og udnytte dét, at så mange kigger med i forhold til at præge flere virksomheder og erhvervsdrivende til at bosætte sig i og omkring byen. ”

 

Odense klædt i gult

”Måske er jeg gået hen og blevet lidt lokalpatriotisk med alderen, men jeg mener faktisk, at Odense har rigtig meget at byde på og prale af i Tour-sammenhæng.

Tager jeg TV 2-brillerne på, vil vi naturligvis se det som en kæmpe gave, hvis vi får en etapeafslutning til byen. Jeg dvæler ved et hvis, fordi vi ikke ved noget endeligt endnu. Men samtidig må jeg også bare fremhæve det boost, det var for Danmark, da Giro d’Italia i 2012 lod starten gå i Herning. Den danske bevågenhed, seertallene og interessen for cykelløbet steg markant i den periode. En interesse og bevågenhed, vi naturligvis sagtens kunne mærke på TV 2.

Nu er Tour de France en helt anden liga end Giro d’Italia. Her taler vi om en størrelsesorden, du kan overføre direkte til den øgede bevågenhed, Danmark vil få. Og hvordan sikrer vi så, at Danmark, TV 2 og Odense får det optimale ud af en Tour-begivenhed?

Det, jeg altid holder fokus på i mit job, er at lave bedst muligt tv til danskerne. Og det, man som by bør holde fokus på, er at vise de seværdigheder og de områder af byen, du ser, når du lukker øjnene og genkalder dig billeder fra såvel Aarhus som Esbjerg og København i stedet for udelukkende at tænke ”Odense”. Hvad er det, du vil vise? Eller endnu bedre: Hvad er det, seerne rundt om i verden gerne vil se? Når du kan det, har du et billede af, hvad du kan sælge på tv. Og kan du så samtidig skabe nogle aktiviteter rundt om begivenheden, tv-seerne gerne vil følge med i – ja, så har du et koncept, der holder. ”

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort1
ParagraphContainerSort1
ParagraphContainerCount5
ParagraphContainerIsFirstTrue
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderCykelsporten er et billede ...
ParagraphID261
ParagraphPageID36
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameCykelsporten er et billede ...
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id164
Item.Id.Value164
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort2
Item.Sort.Value2
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2">Cykelsporten er et billede p&aring; noget urmenneskeligt fascinerende: Kampen mod hinanden. Kampen mod tiden. Kampen mod elementerne</h2> <p>&rdquo;Egentlig var jeg slet ikke hardcore Tour de France-entusiast, f&oslash;r jeg selv begyndte at lave tv. Jeg s&aring; da med, men det er bestemt min involvering via jobbet, der har gjort, at jeg er blevet helt vildt grebet af Tour de France og af cykelsport. Jeg vil for alt i verden ikke undv&aelig;re at v&aelig;re med i de tre uger, Touren st&aring;r p&aring;, &rdquo; fort&aelig;ller en veloplagt chefredakt&oslash;r for TV 2 SPORT, John J&auml;ger. <br /> <br /> Vi m&oslash;der chefredakt&oslash;ren p&aring; TV 2 i Odense. Jungletrommerne har lydt &ndash; og vi kommer ikke uden om, at spekulationerne er mange, n&aring;r emnet falder p&aring;, hvor sandsynligt det er, at Tour de France kommer til Danmark i 2018, 2019 eller i 2020 med en etapeafslutning i Odense. Samtidig h&aring;ber vi p&aring; at f&aring; et indblik i, hvad det fra John J&auml;gers synspunkt vil betyde for en by som Odense at v&aelig;re v&aelig;rt ved en etapeafslutning i Tour de France.<br /> <br /> &rdquo;N&aelig;st efter OL og VM i fodbold er Tour de France en af de mest sete sportsbegivenheder i verden. Rigtig mange tv-seere f&oslash;lger med, n&aring;r Touren ruller over sk&aelig;rmen. Og n&aring;r jeg ser p&aring; de byer rundt om i Europa, der i &aring;renes l&oslash;b har v&aelig;ret v&aelig;rter ved Tour de France-begivenheder som etapeafslutninger &ndash; ja, s&aring; har eksponeringen af den enkelte by v&aelig;ret enorm. B&aring;de f&oslash;r, under og efter at Touren har v&aelig;ret p&aring; bes&oslash;g. En s&aring;dan bev&aring;genhed vil bestemt g&oslash;re meget positivt for Odense. Ogs&aring; n&aring;r vi t&aelig;nker p&aring; v&aelig;ksten i erhvervslivet, &rdquo; fort&aelig;ller John J&auml;ger.<br /> <br /> Han forts&aelig;tter: &rdquo;Uden at komme med &oslash;konomiske gisninger om, hvad en Tour-begivenhed er v&aelig;rd i kroner og &oslash;re for en by som Odense, s&aring; er Tour de France &eacute;t af de allerst&oslash;rste sportslige vinduer ud til verden. F&aring;r vi muligheden, er det bare med at gi&rsquo; den gas og udnytte d&eacute;t, at s&aring; mange kigger med i forhold til at pr&aelig;ge flere virksomheder og erhvervsdrivende til at bos&aelig;tte sig i og omkring byen. &rdquo;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2">Odense kl&aelig;dt i gult</h2> <p>&rdquo;M&aring;ske er jeg g&aring;et hen og blevet lidt lokalpatriotisk med alderen, men jeg mener faktisk, at Odense har rigtig meget at byde p&aring; og prale af i Tour-sammenh&aelig;ng.<br /> <br /> Tager jeg TV 2-brillerne p&aring;, vil vi naturligvis se det som en k&aelig;mpe gave, hvis vi f&aring;r en etapeafslutning til byen. Jeg dv&aelig;ler ved et <i>hvis</i>, fordi vi ikke ved noget endeligt endnu. Men samtidig m&aring; jeg ogs&aring; bare fremh&aelig;ve det boost, det var for Danmark, da Giro d&rsquo;Italia i 2012 lod starten g&aring; i Herning. Den danske bev&aring;genhed, seertallene og interessen for cykell&oslash;bet steg markant i den periode. En interesse og bev&aring;genhed, vi naturligvis sagtens kunne m&aelig;rke p&aring; TV 2.<br /> <br /> Nu er Tour de France en helt anden liga end Giro d&rsquo;Italia. Her taler vi om en st&oslash;rrelsesorden, du kan overf&oslash;re direkte til den &oslash;gede bev&aring;genhed, Danmark vil f&aring;. Og hvordan sikrer vi s&aring;, at Danmark, TV 2 og Odense f&aring;r det optimale ud af en Tour-begivenhed?<br /> <br /> Det, jeg altid holder fokus p&aring; i mit job, er at lave bedst muligt tv til danskerne. Og det, man som by b&oslash;r holde fokus p&aring;, er at vise de sev&aelig;rdigheder og de omr&aring;der af byen, du ser, n&aring;r du lukker &oslash;jnene og genkalder dig billeder fra s&aring;vel Aarhus som Esbjerg og K&oslash;benhavn i stedet for udelukkende at t&aelig;nke &rdquo;Odense&rdquo;. Hvad er det, du vil vise? Eller endnu bedre: Hvad er det, seerne rundt om i verden gerne vil se? N&aring;r du kan det, har du et billede af, hvad du kan s&aelig;lge p&aring; tv. Og kan du s&aring; samtidig skabe nogle aktiviteter rundt om begivenheden, tv-seerne gerne vil f&oslash;lge med i &ndash; ja, s&aring; har du et koncept, der holder. &rdquo;</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2">Cykelsporten er et billede p&aring; noget urmenneskeligt fascinerende: Kampen mod hinanden. Kampen mod tiden. Kampen mod elementerne</h2> <p>&rdquo;Egentlig var jeg slet ikke hardcore Tour de France-entusiast, f&oslash;r jeg selv begyndte at lave tv. Jeg s&aring; da med, men det er bestemt min involvering via jobbet, der har gjort, at jeg er blevet helt vildt grebet af Tour de France og af cykelsport. Jeg vil for alt i verden ikke undv&aelig;re at v&aelig;re med i de tre uger, Touren st&aring;r p&aring;, &rdquo; fort&aelig;ller en veloplagt chefredakt&oslash;r for TV 2 SPORT, John J&auml;ger. <br /> <br /> Vi m&oslash;der chefredakt&oslash;ren p&aring; TV 2 i Odense. Jungletrommerne har lydt &ndash; og vi kommer ikke uden om, at spekulationerne er mange, n&aring;r emnet falder p&aring;, hvor sandsynligt det er, at Tour de France kommer til Danmark i 2018, 2019 eller i 2020 med en etapeafslutning i Odense. Samtidig h&aring;ber vi p&aring; at f&aring; et indblik i, hvad det fra John J&auml;gers synspunkt vil betyde for en by som Odense at v&aelig;re v&aelig;rt ved en etapeafslutning i Tour de France.<br /> <br /> &rdquo;N&aelig;st efter OL og VM i fodbold er Tour de France en af de mest sete sportsbegivenheder i verden. Rigtig mange tv-seere f&oslash;lger med, n&aring;r Touren ruller over sk&aelig;rmen. Og n&aring;r jeg ser p&aring; de byer rundt om i Europa, der i &aring;renes l&oslash;b har v&aelig;ret v&aelig;rter ved Tour de France-begivenheder som etapeafslutninger &ndash; ja, s&aring; har eksponeringen af den enkelte by v&aelig;ret enorm. B&aring;de f&oslash;r, under og efter at Touren har v&aelig;ret p&aring; bes&oslash;g. En s&aring;dan bev&aring;genhed vil bestemt g&oslash;re meget positivt for Odense. Ogs&aring; n&aring;r vi t&aelig;nker p&aring; v&aelig;ksten i erhvervslivet, &rdquo; fort&aelig;ller John J&auml;ger.<br /> <br /> Han forts&aelig;tter: &rdquo;Uden at komme med &oslash;konomiske gisninger om, hvad en Tour-begivenhed er v&aelig;rd i kroner og &oslash;re for en by som Odense, s&aring; er Tour de France &eacute;t af de allerst&oslash;rste sportslige vinduer ud til verden. F&aring;r vi muligheden, er det bare med at gi&rsquo; den gas og udnytte d&eacute;t, at s&aring; mange kigger med i forhold til at pr&aelig;ge flere virksomheder og erhvervsdrivende til at bos&aelig;tte sig i og omkring byen. &rdquo;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2">Odense kl&aelig;dt i gult</h2> <p>&rdquo;M&aring;ske er jeg g&aring;et hen og blevet lidt lokalpatriotisk med alderen, men jeg mener faktisk, at Odense har rigtig meget at byde p&aring; og prale af i Tour-sammenh&aelig;ng.<br /> <br /> Tager jeg TV 2-brillerne p&aring;, vil vi naturligvis se det som en k&aelig;mpe gave, hvis vi f&aring;r en etapeafslutning til byen. Jeg dv&aelig;ler ved et <i>hvis</i>, fordi vi ikke ved noget endeligt endnu. Men samtidig m&aring; jeg ogs&aring; bare fremh&aelig;ve det boost, det var for Danmark, da Giro d&rsquo;Italia i 2012 lod starten g&aring; i Herning. Den danske bev&aring;genhed, seertallene og interessen for cykell&oslash;bet steg markant i den periode. En interesse og bev&aring;genhed, vi naturligvis sagtens kunne m&aelig;rke p&aring; TV 2.<br /> <br /> Nu er Tour de France en helt anden liga end Giro d&rsquo;Italia. Her taler vi om en st&oslash;rrelsesorden, du kan overf&oslash;re direkte til den &oslash;gede bev&aring;genhed, Danmark vil f&aring;. Og hvordan sikrer vi s&aring;, at Danmark, TV 2 og Odense f&aring;r det optimale ud af en Tour-begivenhed?<br /> <br /> Det, jeg altid holder fokus p&aring; i mit job, er at lave bedst muligt tv til danskerne. Og det, man som by b&oslash;r holde fokus p&aring;, er at vise de sev&aelig;rdigheder og de omr&aring;der af byen, du ser, n&aring;r du lukker &oslash;jnene og genkalder dig billeder fra s&aring;vel Aarhus som Esbjerg og K&oslash;benhavn i stedet for udelukkende at t&aelig;nke &rdquo;Odense&rdquo;. Hvad er det, du vil vise? Eller endnu bedre: Hvad er det, seerne rundt om i verden gerne vil se? N&aring;r du kan det, har du et billede af, hvad du kan s&aelig;lge p&aring; tv. Og kan du s&aring; samtidig skabe nogle aktiviteter rundt om begivenheden, tv-seerne gerne vil f&oslash;lge med i &ndash; ja, s&aring; har du et koncept, der holder. &rdquo;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderCykelsporten er et billede ...
Item.ParagraphHeader.ValueCykelsporten er et billede ...
Global.PageId36
Global.ParagraphId261
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

 

 

 

 

En rytter i topform!

I den gule trøje ses vinderen af Tour de France 2015 – den britiske Christopher Froome.

 

 

 

 

 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort2
ParagraphContainerSort2
ParagraphContainerCount5
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderCitat: En rytter i topform!
ParagraphID262
ParagraphPageID36
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameCitat: En rytter i topform!
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id165
Item.Id.Value165
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort3
Item.Sort.Value3
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueTrue
Item.Bue.ValueTrue
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarveblack
Item.Baggrundsfarve.Valueblack
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2">En rytter i topform!</h2> <p>I den gule tr&oslash;je ses vinderen af Tour de France 2015 &ndash; den britiske Christopher Froome.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2">En rytter i topform!</h2> <p>I den gule tr&oslash;je ses vinderen af Tour de France 2015 &ndash; den britiske Christopher Froome.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil/Files/Images/artikler/fremsyn_4/touren/20130721-154229-L_16Mb.jpg
Item.Billedfil.Value/Files/Images/artikler/fremsyn_4/touren/20130721-154229-L_16Mb.jpg
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.FarveFoer.SystemNameFarveFoer
Item.FarveFoer.NameFarve før
Item.FarveFoer.TypeRadio button list
Item.FarveFoer.IsRequiredFalse
Item.FarveFoerwhite
Item.FarveFoer.Valuewhite
Item.FarveEfter.SystemNameFarveEfter
Item.FarveEfter.NameFarve efter
Item.FarveEfter.TypeRadio button list
Item.FarveEfter.IsRequiredFalse
Item.FarveEfterwhite
Item.FarveEfter.Valuewhite
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderCitat: En rytter i topform!
Item.ParagraphHeader.ValueCitat: En rytter i topform!
Global.PageId36
Global.ParagraphId262
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.FarveFoer.Options
Item.FarveEfter.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Touren som rejseguide

”Rigtig mange Tour de France-seere bruger tv-udsendelserne som en rejseguide. De bliver inspireret og planlægger deres næste ferie til den lille franske by, Tour de France har portrætteret, udelukkende på baggrund af tv-billederne.

Kan vi få hele verden til at sidde og se på billeder af Danmarks mange skønne områder fra et helikopter-perspektiv, vil Danmark få en disponering, du ikke kan købe for penge. Særligt når vi tænker turisme. MEN om det er 90 millioner værd i forberedelse alene at få Touren til Danmark, uanset hvad det så ellers kaster af sig i form af øget turisme og øvrige samfundsmæssige synergier, det er jeg simpelthen ikke den rette til at udtale mig om. I kraft af min position ønsker jeg heller ikke at påvirke, om det bliver til noget eller ej, ” påpeger John Jäger.

 

Touren til Danmark: Et realistisk eller urealistisk projekt?

”Selvom vi ikke sidder lårene af styregruppen for Tour de France, så mødes vi da af og til. Og dét, jeg ved, er, at Tour de France er rigtig glade for Danmark. Deres ønske er at placere Touren de steder, hvor cykelløbet bliver brandet bedst muligt. Og det gør det i Danmark.

Godt nok kan jeg ikke tage æren for, at TV 2 begyndte at sende Tour de France. Men dét, at TV 2 gjorde det – og dét, at vi har sendt Tour de France i så mange år – er en dedikation til sporten og til cykelløbet, som Tour de France sætter stor pris på. Tour de France sætter også stor pris på Danmark som land, fordi vi i flere år har været dét land i Europa, hvor den største del af befolkningen i forhold til landets størrelse ser Tour de France.

I min optik er det derfor overvejende sandsynligt, at vi får Touren til Danmark og til Odense enten i 2018, 2019 eller i 2020, ” slutter chefredaktøren og Tour de France-entusiasten med et smil.

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort3
ParagraphContainerSort3
ParagraphContainerCount5
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderTouren som rejseguide ...
ParagraphID263
ParagraphPageID36
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameTouren som rejseguide ...
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id166
Item.Id.Value166
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort4
Item.Sort.Value4
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2">Touren som rejseguide</h2> <p>&rdquo;Rigtig mange Tour de France-seere bruger tv-udsendelserne som en rejseguide. De bliver inspireret og planl&aelig;gger deres n&aelig;ste ferie til den lille franske by, Tour de France har portr&aelig;tteret, udelukkende p&aring; baggrund af tv-billederne.<br /> <br /> Kan vi f&aring; hele verden til at sidde og se p&aring; billeder af Danmarks mange sk&oslash;nne omr&aring;der fra et helikopter-perspektiv, vil Danmark f&aring; en disponering, du ikke kan k&oslash;be for penge. S&aelig;rligt n&aring;r vi t&aelig;nker turisme. MEN om det er 90 millioner v&aelig;rd i forberedelse alene at f&aring; Touren til Danmark, uanset hvad det s&aring; ellers kaster af sig i form af &oslash;get turisme og &oslash;vrige samfundsm&aelig;ssige synergier, det er jeg simpelthen ikke den rette til at udtale mig om. I kraft af min position &oslash;nsker jeg heller ikke at p&aring;virke, om det bliver til noget eller ej, &rdquo; p&aring;peger John J&auml;ger.</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2">Touren til Danmark: Et realistisk eller urealistisk projekt?</h2> <p>&rdquo;Selvom vi ikke sidder l&aring;rene af styregruppen for Tour de France, s&aring; m&oslash;des vi da af og til. Og d&eacute;t, jeg ved, er, at Tour de France er rigtig glade for Danmark. Deres &oslash;nske er at placere Touren de steder, hvor cykell&oslash;bet bliver brandet bedst muligt. Og det g&oslash;r det i Danmark.<br /> <br /> Godt nok kan jeg ikke tage &aelig;ren for, at TV 2 begyndte at sende Tour de France. Men d&eacute;t, at TV 2 gjorde det &ndash; og d&eacute;t, at vi har sendt Tour de France i s&aring; mange &aring;r &ndash; er en dedikation til sporten og til cykell&oslash;bet, som Tour de France s&aelig;tter stor pris p&aring;. Tour de France s&aelig;tter ogs&aring; stor pris p&aring; Danmark som land, fordi vi i flere &aring;r har v&aelig;ret d&eacute;t land i Europa, hvor den st&oslash;rste del af befolkningen i forhold til landets st&oslash;rrelse ser Tour de France.<br /> <br /> I min optik er det derfor overvejende sandsynligt, at vi f&aring;r Touren til Danmark og til Odense enten i 2018, 2019 eller i 2020, &rdquo; slutter chefredakt&oslash;ren og Tour de France-entusiasten med et smil.</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2">Touren som rejseguide</h2> <p>&rdquo;Rigtig mange Tour de France-seere bruger tv-udsendelserne som en rejseguide. De bliver inspireret og planl&aelig;gger deres n&aelig;ste ferie til den lille franske by, Tour de France har portr&aelig;tteret, udelukkende p&aring; baggrund af tv-billederne.<br /> <br /> Kan vi f&aring; hele verden til at sidde og se p&aring; billeder af Danmarks mange sk&oslash;nne omr&aring;der fra et helikopter-perspektiv, vil Danmark f&aring; en disponering, du ikke kan k&oslash;be for penge. S&aelig;rligt n&aring;r vi t&aelig;nker turisme. MEN om det er 90 millioner v&aelig;rd i forberedelse alene at f&aring; Touren til Danmark, uanset hvad det s&aring; ellers kaster af sig i form af &oslash;get turisme og &oslash;vrige samfundsm&aelig;ssige synergier, det er jeg simpelthen ikke den rette til at udtale mig om. I kraft af min position &oslash;nsker jeg heller ikke at p&aring;virke, om det bliver til noget eller ej, &rdquo; p&aring;peger John J&auml;ger.</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2">Touren til Danmark: Et realistisk eller urealistisk projekt?</h2> <p>&rdquo;Selvom vi ikke sidder l&aring;rene af styregruppen for Tour de France, s&aring; m&oslash;des vi da af og til. Og d&eacute;t, jeg ved, er, at Tour de France er rigtig glade for Danmark. Deres &oslash;nske er at placere Touren de steder, hvor cykell&oslash;bet bliver brandet bedst muligt. Og det g&oslash;r det i Danmark.<br /> <br /> Godt nok kan jeg ikke tage &aelig;ren for, at TV 2 begyndte at sende Tour de France. Men d&eacute;t, at TV 2 gjorde det &ndash; og d&eacute;t, at vi har sendt Tour de France i s&aring; mange &aring;r &ndash; er en dedikation til sporten og til cykell&oslash;bet, som Tour de France s&aelig;tter stor pris p&aring;. Tour de France s&aelig;tter ogs&aring; stor pris p&aring; Danmark som land, fordi vi i flere &aring;r har v&aelig;ret d&eacute;t land i Europa, hvor den st&oslash;rste del af befolkningen i forhold til landets st&oslash;rrelse ser Tour de France.<br /> <br /> I min optik er det derfor overvejende sandsynligt, at vi f&aring;r Touren til Danmark og til Odense enten i 2018, 2019 eller i 2020, &rdquo; slutter chefredakt&oslash;ren og Tour de France-entusiasten med et smil.</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering3
Item.Placering.Value3
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderTouren som rejseguide ...
Item.ParagraphHeader.ValueTouren som rejseguide ...
Global.PageId36
Global.ParagraphId263
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

 

 

 

 

Jeg laver fjernsyn. Og jeg ved, at Tour de France er godt fjernsyn. Godt fjernsyn er god reklame. Og god reklame er mange penge værd. I den optik vil det bestemt være et kæmpe scoop at få Tour de France til Danmark.

 

 

 

 

 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort4
ParagraphContainerSort4
ParagraphContainerCount5
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderCitat: Jeg laver fjernsyn
ParagraphID265
ParagraphPageID36
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameCitat: Jeg laver fjernsyn
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id167
Item.Id.Value167
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort3
Item.Sort.Value3
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueTrue
Item.Bue.ValueTrue
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarveblack
Item.Baggrundsfarve.Valueblack
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2"><i>Jeg laver fjernsyn. Og jeg ved, at Tour de France er godt fjernsyn. Godt fjernsyn er god reklame. Og god reklame er mange penge v&aelig;rd. I den optik vil det bestemt v&aelig;re et k&aelig;mpe scoop at f&aring; Tour de France til Danmark.</i></h2> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <h2 class="h2"><i>Jeg laver fjernsyn. Og jeg ved, at Tour de France er godt fjernsyn. Godt fjernsyn er god reklame. Og god reklame er mange penge v&aelig;rd. I den optik vil det bestemt v&aelig;re et k&aelig;mpe scoop at f&aring; Tour de France til Danmark.</i></h2> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil/Files/Images/artikler/fremsyn_4/touren/DSC_6390.jpg
Item.Billedfil.Value/Files/Images/artikler/fremsyn_4/touren/DSC_6390.jpg
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.FarveFoer.SystemNameFarveFoer
Item.FarveFoer.NameFarve før
Item.FarveFoer.TypeRadio button list
Item.FarveFoer.IsRequiredFalse
Item.FarveFoerwhite
Item.FarveFoer.Valuewhite
Item.FarveEfter.SystemNameFarveEfter
Item.FarveEfter.NameFarve efter
Item.FarveEfter.TypeRadio button list
Item.FarveEfter.IsRequiredFalse
Item.FarveEfterwhite
Item.FarveEfter.Valuewhite
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderCitat: Jeg laver fjernsyn
Item.ParagraphHeader.ValueCitat: Jeg laver fjernsyn
Global.PageId36
Global.ParagraphId265
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.FarveFoer.Options
Item.FarveEfter.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Den private John Jäger om Tour de France

”Når jeg vågner om morgenen, tænker jeg på Tour de France. Etapeløbene har en helt særlig plads i mit hjerte. Her begynder du på et nyt kapitel hver dag. Du får et billede af, hvilke ryttere der har den bedste dagsform og et indblik i, om de kan holde. Du mærker dramaet. Samtidig bliver du overøst med viden og historier fra nogle fantastisk dygtige formidlere på tv.

I små 16 år er jeg blevet grebet af såvel journalister som kommentatorer hver eneste sommer. Første år som reporter – året efter som chefredaktør. Hverken min datter på 15 eller min søn på 13 har oplevet at holde sommerferie med far i Tour-perioden. Den eneste dag, jeg har været væk fra jobbet under Touren, var da min søn blev født i 2002. Han valgte simpelthen at komme til verdenen samtidig med, at rytterne kørte ned ad Champs-Élysées på Tourens sidste dag …

Jo, jeg indrømmer gerne, at jeg holder ufatteligt meget af cykelsport. Men jeg holder bestemt ikke af, at der er og har været så meget doping forbundet med sporten. Jeg bliver helt oprigtigt ærgerlig, ked af det og sur, hver eneste gang et nyt fjols - en ny rytter - bliver taget, hvilket er sket foruroligende mange gange! Måske er jeg blåøjet, men jeg håber virkelig, at cykelsporten er på vej ind i en ny og bedre æra, hvad doping angår. ”

- John Jäger, chefredaktør på TV 2 SPORT.

 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort5
ParagraphContainerSort5
ParagraphContainerCount5
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastTrue
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderDen private John Jäger ...
ParagraphID266
ParagraphPageID36
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameDen private John Jäger ...
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id168
Item.Id.Value168
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort4
Item.Sort.Value4
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2">Den private John J&auml;ger om Tour de France</h2> <p>&rdquo;N&aring;r jeg v&aring;gner om morgenen, t&aelig;nker jeg p&aring; Tour de France. Etapel&oslash;bene har en helt s&aelig;rlig plads i mit hjerte. Her begynder du p&aring; et nyt kapitel hver dag. Du f&aring;r et billede af, hvilke ryttere der har den bedste dagsform og et indblik i, om de kan holde. Du m&aelig;rker dramaet. Samtidig bliver du over&oslash;st med viden og historier fra nogle fantastisk dygtige formidlere p&aring; tv.<br /> <br /> I sm&aring; 16 &aring;r er jeg blevet grebet af s&aring;vel journalister som kommentatorer hver eneste sommer. F&oslash;rste &aring;r som reporter &ndash; &aring;ret efter som chefredakt&oslash;r. Hverken min datter p&aring; 15 eller min s&oslash;n p&aring; 13 har oplevet at holde sommerferie med far i Tour-perioden. Den eneste dag, jeg har v&aelig;ret v&aelig;k fra jobbet under Touren, var da min s&oslash;n blev f&oslash;dt i 2002. Han valgte simpelthen at komme til verdenen samtidig med, at rytterne k&oslash;rte ned ad Champs-&Eacute;lys&eacute;es p&aring; Tourens sidste dag &hellip;<br /> <br /> Jo, jeg indr&oslash;mmer gerne, at jeg holder ufatteligt meget af cykelsport. Men jeg holder bestemt ikke af, at der er og har v&aelig;ret s&aring; meget doping forbundet med sporten. Jeg bliver helt oprigtigt &aelig;rgerlig, ked af det og sur, hver eneste gang et nyt fjols - en ny rytter - bliver taget, hvilket er sket foruroligende mange gange! M&aring;ske er jeg bl&aring;&oslash;jet, men jeg h&aring;ber virkelig, at cykelsporten er p&aring; vej ind i en ny og bedre &aelig;ra, hvad doping ang&aring;r. &rdquo;<br /> <br /> - John J&auml;ger, chefredakt&oslash;r p&aring; TV 2 SPORT.</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2">Den private John J&auml;ger om Tour de France</h2> <p>&rdquo;N&aring;r jeg v&aring;gner om morgenen, t&aelig;nker jeg p&aring; Tour de France. Etapel&oslash;bene har en helt s&aelig;rlig plads i mit hjerte. Her begynder du p&aring; et nyt kapitel hver dag. Du f&aring;r et billede af, hvilke ryttere der har den bedste dagsform og et indblik i, om de kan holde. Du m&aelig;rker dramaet. Samtidig bliver du over&oslash;st med viden og historier fra nogle fantastisk dygtige formidlere p&aring; tv.<br /> <br /> I sm&aring; 16 &aring;r er jeg blevet grebet af s&aring;vel journalister som kommentatorer hver eneste sommer. F&oslash;rste &aring;r som reporter &ndash; &aring;ret efter som chefredakt&oslash;r. Hverken min datter p&aring; 15 eller min s&oslash;n p&aring; 13 har oplevet at holde sommerferie med far i Tour-perioden. Den eneste dag, jeg har v&aelig;ret v&aelig;k fra jobbet under Touren, var da min s&oslash;n blev f&oslash;dt i 2002. Han valgte simpelthen at komme til verdenen samtidig med, at rytterne k&oslash;rte ned ad Champs-&Eacute;lys&eacute;es p&aring; Tourens sidste dag &hellip;<br /> <br /> Jo, jeg indr&oslash;mmer gerne, at jeg holder ufatteligt meget af cykelsport. Men jeg holder bestemt ikke af, at der er og har v&aelig;ret s&aring; meget doping forbundet med sporten. Jeg bliver helt oprigtigt &aelig;rgerlig, ked af det og sur, hver eneste gang et nyt fjols - en ny rytter - bliver taget, hvilket er sket foruroligende mange gange! M&aring;ske er jeg bl&aring;&oslash;jet, men jeg h&aring;ber virkelig, at cykelsporten er p&aring; vej ind i en ny og bedre &aelig;ra, hvad doping ang&aring;r. &rdquo;<br /> <br /> - John J&auml;ger, chefredakt&oslash;r p&aring; TV 2 SPORT.</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering3
Item.Placering.Value3
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderDen private John Jäger ...
Item.ParagraphHeader.ValueDen private John Jäger ...
Global.PageId36
Global.ParagraphId266
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Stine Bosse om forholdet mellem mand og kvinde

Stine Bosse om forholdet mellem mand og kvinde

Interview med Niels Duedahl, CEO SE

Interview med Niels Duedahl, CEO SE

Company karma, begejstring og engagement

Company karma, begejstring og engagement

God trivsel er god bundlinje!

På besøg hos Danmarks sundeste virksomhed.

læs mere
God trivsel er god bundlinje!

Når Touren (måske) kommer forbi

Hvad vil det betyde for Odense, hvis Tour de France kommer forbi?

læs mere
Når Touren (måske) kommer forbi

Fra omklædningsrummet til direktionsgangen

Hvad tager idrætsfolk med i sportstasken, når de sætter kursen mod erhvervslivet?

læs mere
Fra omklædningsrummet til direktionsgangen

Altid brændende i troen

Hvad der sker, når hardcore business møder sportens værdier og traditioner?

læs mere
Altid brændende i troen

Hyld heltene og tag ved lære af succes

Hvordan tiltrækker, udvikler og fastholder vi de rigtige talenter til virksomheden?

læs mere
Hyld heltene og tag ved lære af succes

Lad der gå sport i arbejdet

Der er masser af inspiration at hente for virksomheder i træningslokalerne.

læs mere
Lad der gå sport i arbejdet

Kan man spinde guld på sportsstjerner?

Hvad har samarbejdet med Christiano Ronaldo betydet for JBS?

læs mere
Kan man spinde guld på sportsstjerner?

Så du den digitale dækrøg?

Estland har etableret verdens mest digitaliserede samfund.

læs mere
Så du den digitale dækrøg?

'Come Together' og få gang i væksten

Liverpool har knoklet sig ud af et image som Englands baggård med arbejdsløshed og industrielt forfald til en position som kulturelt flagskib, og det har medført en eksplosiv vækst i både erhverv, detailhandel og turisme. Læs her hvordan.

læs mere
'Come Together' og få gang i væksten

Odenses moderne eventyr handler om netværk

Prinser og prinsesser er erstattet af robotter og ildsjæle i Odense.

læs mere
Odenses moderne eventyr handler om netværk

Lakridskongen Johan Bülow

Fordelen ved at starte som iværksætter som helt ung er, at man er frygtløs.

læs mere
Lakridskongen Johan Bülow

Intelligente og nørdede apps

David Guldager fra TV2 Bep præsenterer de bedste apps og gadgets til virksomheder.

læs mere
Intelligente og nørdede apps

Jimmy Maymann Holler

Den danske CEO for verdens største internetmedie rapporterer fra New York.

læs mere
Jimmy Maymann Holler