Vores mand i New York

Universitetsbyer og byer med god infrastruktur står stærkest i kampen om virksomheder og medarbejdere. Det fortæller Jimmy Maymann Holler, dansk CEO for verdens største internetmedia fra, New York.

Jimmy Maymann Holler er vokset op i landsbyen Gislev nær Ringe og uddannet ved Odense Universitet. I dag er han CEO for verdens største intermedie og bosat i New York.

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort1
ParagraphContainerSort1
ParagraphContainerCount9
ParagraphContainerIsFirstTrue
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderVokset op i landbyen Gislev
ParagraphID89
ParagraphPageID13
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameVokset op i landbyen Gislev
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id43
Item.Id.Value43
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort2
Item.Sort.Value2
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBillede
Item.KunBillede.Value
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Formattext-big
Item.Format.Valuetext-big
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<p>Jimmy Maymann Holler er vokset op i landsbyen Gislev nær Ringe og uddannet ved Odense Universitet. I dag er han CEO for verdens største intermedie og bosat i New York.</p>
Item.Br_dtekst.Value<p>Jimmy Maymann Holler er vokset op i landsbyen Gislev nær Ringe og uddannet ved Odense Universitet. I dag er han CEO for verdens største intermedie og bosat i New York.</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering1
Item.Placering.Value1
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderVokset op i landbyen Gislev
Item.ParagraphHeader.ValueVokset op i landbyen Gislev
Global.PageId13
Global.ParagraphId89
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Danmark kommer til at mangle 11.000 ingeniører og andre kandidater med en teknisk eller naturvidenskabelig baggrund i 2013, viser en DI-analyse fra 2014. IDA's analyse fra 2011 går endnu tættere på: allerede om fem år vil vi mangle 13.500 ingeniører og 16.000 scient.er. Det stiller krav til virksomhederne om at skabe attraktive arbejdspladser, og blandt flere parametre i spil er virksomhedens geografiske placering. Det gælder både i USA og Danmark.

Det har i en årrække været en global megatrend, at folk forlader landområderne og flytter ind til metropolerne; for at studere, for at arbejde og for at være tæt på kulturtilbud. Og nogle af verdens mest værdiskabende erhvervsområder er netop udsprunget af universitetsmiljøerne og den grundforskning, der finder sted her, siger Jimmy Maymann, CEO for Huffington Media Group. Som eksempler på disse vækstområder nævner han Californiens high-tech cluster, Silicon Valley, i San Francisco-området. Dette cluster havde spirende udspring fra Standford University allerede tilbage i 1940'erne, og huser i giganter som Hewlett-Packard, Google og Intel foruden tusindvis af andre nye som veletablerede virksomheder.

Det tilsvarende Silicon Wadi (wadi er det hebraiske ord for valley) i Tel Aviv er også udsprunget af det omkringliggende universitetsmiljø foruden Israels militær, ligesom Londons Tech City - også kaldet silicon Roundabout - har en række akademiske partnere ved områdets universiteter.

I Skandinavien er Øresundsregionen med Medicon Valley at finde på landkortet over hot spots. Her beskæftiger mere end 250 virksomheder inden for bioteknologi og farmaceutiske industri - heriblandt Biogen, Novo Nordisk og Lundbeck - ca. 140.000 medarbejdere.

 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort2
ParagraphContainerSort2
ParagraphContainerCount9
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderDanmark kommer til at mangle ingeniøere
ParagraphID90
ParagraphPageID13
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameDanmark kommer til at mangle ingeniøere
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id44
Item.Id.Value44
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort3
Item.Sort.Value3
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueTrue
Item.Bue.ValueTrue
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<p>Danmark kommer til at mangle 11.000 ingeni&oslash;rer og andre kandidater med en teknisk eller naturvidenskabelig baggrund i 2013, viser en DI-analyse fra 2014. IDA's analyse fra 2011 g&aring;r endnu t&aelig;ttere p&aring;: allerede om fem &aring;r vil vi mangle 13.500 ingeni&oslash;rer og 16.000 scient.er. Det stiller krav til virksomhederne om at skabe attraktive arbejdspladser, og blandt flere parametre i spil er virksomhedens geografiske placering. Det g&aelig;lder b&aring;de i USA og Danmark. <br /> <br /> Det har i en &aring;rr&aelig;kke v&aelig;ret en global megatrend, at folk forlader landomr&aring;derne og flytter ind til metropolerne; for at studere, for at arbejde og for at v&aelig;re t&aelig;t p&aring; kulturtilbud. Og nogle af verdens mest v&aelig;rdiskabende erhvervsomr&aring;der er netop udsprunget af universitetsmilj&oslash;erne og den grundforskning, der finder sted her, siger Jimmy Maymann, CEO for Huffington Media Group. Som eksempler p&aring; disse v&aelig;kstomr&aring;der n&aelig;vner han Californiens high-tech cluster, Silicon Valley, i San Francisco-omr&aring;det. Dette cluster havde spirende udspring fra Standford University allerede tilbage i 1940'erne, og huser i giganter som Hewlett-Packard, Google og Intel foruden tusindvis af andre nye som veletablerede virksomheder.<br /> <br /> Det tilsvarende Silicon Wadi (wadi er det hebraiske ord for valley) i Tel Aviv er ogs&aring; udsprunget af det omkringliggende universitetsmilj&oslash; foruden Israels milit&aelig;r, ligesom Londons Tech City - ogs&aring; kaldet silicon Roundabout - har en r&aelig;kke akademiske partnere ved omr&aring;dets universiteter.<br /> <br /> I Skandinavien er &Oslash;resundsregionen med Medicon Valley at finde p&aring; landkortet over hot spots. Her besk&aelig;ftiger mere end 250 virksomheder inden for bioteknologi og farmaceutiske industri - heriblandt Biogen, Novo Nordisk og Lundbeck - ca. 140.000 medarbejdere.<br /> <br /> &nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<p>Danmark kommer til at mangle 11.000 ingeni&oslash;rer og andre kandidater med en teknisk eller naturvidenskabelig baggrund i 2013, viser en DI-analyse fra 2014. IDA's analyse fra 2011 g&aring;r endnu t&aelig;ttere p&aring;: allerede om fem &aring;r vil vi mangle 13.500 ingeni&oslash;rer og 16.000 scient.er. Det stiller krav til virksomhederne om at skabe attraktive arbejdspladser, og blandt flere parametre i spil er virksomhedens geografiske placering. Det g&aelig;lder b&aring;de i USA og Danmark. <br /> <br /> Det har i en &aring;rr&aelig;kke v&aelig;ret en global megatrend, at folk forlader landomr&aring;derne og flytter ind til metropolerne; for at studere, for at arbejde og for at v&aelig;re t&aelig;t p&aring; kulturtilbud. Og nogle af verdens mest v&aelig;rdiskabende erhvervsomr&aring;der er netop udsprunget af universitetsmilj&oslash;erne og den grundforskning, der finder sted her, siger Jimmy Maymann, CEO for Huffington Media Group. Som eksempler p&aring; disse v&aelig;kstomr&aring;der n&aelig;vner han Californiens high-tech cluster, Silicon Valley, i San Francisco-omr&aring;det. Dette cluster havde spirende udspring fra Standford University allerede tilbage i 1940'erne, og huser i giganter som Hewlett-Packard, Google og Intel foruden tusindvis af andre nye som veletablerede virksomheder.<br /> <br /> Det tilsvarende Silicon Wadi (wadi er det hebraiske ord for valley) i Tel Aviv er ogs&aring; udsprunget af det omkringliggende universitetsmilj&oslash; foruden Israels milit&aelig;r, ligesom Londons Tech City - ogs&aring; kaldet silicon Roundabout - har en r&aelig;kke akademiske partnere ved omr&aring;dets universiteter.<br /> <br /> I Skandinavien er &Oslash;resundsregionen med Medicon Valley at finde p&aring; landkortet over hot spots. Her besk&aelig;ftiger mere end 250 virksomheder inden for bioteknologi og farmaceutiske industri - heriblandt Biogen, Novo Nordisk og Lundbeck - ca. 140.000 medarbejdere.<br /> <br /> &nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.FarveFoer.SystemNameFarveFoer
Item.FarveFoer.NameFarve før
Item.FarveFoer.TypeRadio button list
Item.FarveFoer.IsRequiredFalse
Item.FarveFoerwhite
Item.FarveFoer.Valuewhite
Item.FarveEfter.SystemNameFarveEfter
Item.FarveEfter.NameFarve efter
Item.FarveEfter.TypeRadio button list
Item.FarveEfter.IsRequiredFalse
Item.FarveEfterblack
Item.FarveEfter.Valueblack
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderDanmark kommer til at mangle ingeniøere
Item.ParagraphHeader.ValueDanmark kommer til at mangle ingeniøere
Global.PageId13
Global.ParagraphId90
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.FarveFoer.Options
Item.FarveEfter.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options


"Nogle af verdens mest værdiskabende erhvervsområder er udsprunget af universitetsmiljøerne og den grundforskning, der finder sted her"


Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort3
ParagraphContainerSort3
ParagraphContainerCount9
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderNogle af verdens mest værdiskabende ...
ParagraphID91
ParagraphPageID13
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameNogle af verdens mest værdiskabende ...
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id45
Item.Id.Value45
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort4
Item.Sort.Value4
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueTrue
Item.Bue.ValueTrue
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBillede
Item.KunBillede.Value
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Formattext-big
Item.Format.Valuetext-big
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarveblack
Item.Baggrundsfarve.Valueblack
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<p><i><br /> &quot;Nogle af verdens mest v&aelig;rdiskabende erhvervsomr&aring;der er udsprunget af universitetsmilj&oslash;erne og den grundforskning, der finder sted her&quot;<br /> <br /> <br type="_moz" /> </i></p>
Item.Br_dtekst.Value<p><i><br /> &quot;Nogle af verdens mest v&aelig;rdiskabende erhvervsomr&aring;der er udsprunget af universitetsmilj&oslash;erne og den grundforskning, der finder sted her&quot;<br /> <br /> <br type="_moz" /> </i></p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.FarveFoer.SystemNameFarveFoer
Item.FarveFoer.NameFarve før
Item.FarveFoer.TypeRadio button list
Item.FarveFoer.IsRequiredFalse
Item.FarveFoerblack
Item.FarveFoer.Valueblack
Item.FarveEfter.SystemNameFarveEfter
Item.FarveEfter.NameFarve efter
Item.FarveEfter.TypeRadio button list
Item.FarveEfter.IsRequiredFalse
Item.FarveEfterwhite
Item.FarveEfter.Valuewhite
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderNogle af verdens mest værdiskabende ...
Item.ParagraphHeader.ValueNogle af verdens mest værdiskabende ...
Global.PageId13
Global.ParagraphId91
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.FarveFoer.Options
Item.FarveEfter.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Clusters tiltrækker de skarpeste hjerner

Huffington Post er placeret i New Yorks mediecluster og har selv gennemgået en imponerende vækst. I dag, tre år efter at Jimmy Maymann overtog chefposten, er Huffington Post verdens største internetmedie; eller mere præcist community news site. Det vil sige et debatskabende fællesskab, hvor journalisterne ikke bare skaber nyheder, men i høj grad også bruger dem til at starte debatter og samtaler med brugerne på sitet.

Set indefra er det ud over en konkurrencedygtig løn afgørende, at især medarbejdere i videntunge job kan identificere sig med virksomhedens vision og mål; der i øvrigt også helst skal være bedre end konkurrenternes.

De vil vide, hvor vi er på vej hen, og hele tiden kunne se deres job udvikle sig. En del af den proces er, at de får mulighed for at sætte en masse nye skibe i søen. Ikke alle kommer i land, men så er vi hurtige til at korrigere, lære af det og komme videre, sig Jimmy Maymann, der ikke tøver med at kalde sig selv en meget synlig og tilgængelig leder, fordi "vi lever af at tage mange chancer". Han arbejder selv tæt sammen med HuffPost Live-teamet, som bor en etage over nyhedsrummet med de skrivedende journalister.

Set udefra er det ifølge Jimmy Maymann mindst ligeså vigtigt, at omgivelserne gøres unikke, for at de kan tiltrække andre medarbejdere af samme kaliber fra ind- og udland såvel som andre innovative virksomheder. Det virker selvforstærkende. En af drivkræfterne for at skabe disse attraktive områder er de store virksomheder. Når de først har etableret sig, vil andre virksomheder følge efter. Mindst lige så vigtigt er det, at der tænkes i oplevelsesøkonomi, så livet ikke kun kommer til at dreje sig om at arbejde.

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort4
ParagraphContainerSort4
ParagraphContainerCount9
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderClusters tiltrækker de skarpeste hjerner
ParagraphID95
ParagraphPageID13
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameClusters tiltrækker de skarpeste hjerner
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id49
Item.Id.Value49
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort5
Item.Sort.Value5
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBillede
Item.KunBillede.Value
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2">Clusters tiltr&aelig;kker de skarpeste hjerner</h2> <p>Huffington Post er placeret i New Yorks mediecluster og har selv gennemg&aring;et en imponerende v&aelig;kst. I dag, tre &aring;r efter at Jimmy Maymann overtog chefposten, er Huffington Post verdens st&oslash;rste internetmedie; eller mere pr&aelig;cist community news site. Det vil sige et debatskabende f&aelig;llesskab, hvor journalisterne ikke bare skaber nyheder, men i h&oslash;j grad ogs&aring; bruger dem til at starte debatter og samtaler med brugerne p&aring; sitet.<br /> <br /> Set indefra er det ud over en konkurrencedygtig l&oslash;n afg&oslash;rende, at is&aelig;r medarbejdere i videntunge job kan identificere sig med virksomhedens vision og m&aring;l; der i &oslash;vrigt ogs&aring; helst skal v&aelig;re bedre end konkurrenternes.<br /> <br /> De vil vide, hvor vi er p&aring; vej hen, og hele tiden kunne se deres job udvikle sig. En del af den proces er, at de f&aring;r mulighed for at s&aelig;tte en masse nye skibe i s&oslash;en. Ikke alle kommer i land, men s&aring; er vi hurtige til at korrigere, l&aelig;re af det og komme videre, sig Jimmy Maymann, der ikke t&oslash;ver med at kalde sig selv en meget synlig og tilg&aelig;ngelig leder, fordi &quot;vi lever af at tage mange chancer&quot;. Han arbejder selv t&aelig;t sammen med HuffPost Live-teamet, som bor en etage over nyhedsrummet med de skrivedende journalister.<br /> <br /> Set udefra er det if&oslash;lge Jimmy Maymann mindst liges&aring; vigtigt, at omgivelserne g&oslash;res unikke, for at de kan tiltr&aelig;kke andre medarbejdere af samme kaliber fra ind- og udland s&aring;vel som andre innovative virksomheder. Det virker selvforst&aelig;rkende. En af drivkr&aelig;fterne for at skabe disse attraktive omr&aring;der er de store virksomheder. N&aring;r de f&oslash;rst har etableret sig, vil andre virksomheder f&oslash;lge efter. Mindst lige s&aring; vigtigt er det, at der t&aelig;nkes i oplevelses&oslash;konomi, s&aring; livet ikke kun kommer til at dreje sig om at arbejde.</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2">Clusters tiltr&aelig;kker de skarpeste hjerner</h2> <p>Huffington Post er placeret i New Yorks mediecluster og har selv gennemg&aring;et en imponerende v&aelig;kst. I dag, tre &aring;r efter at Jimmy Maymann overtog chefposten, er Huffington Post verdens st&oslash;rste internetmedie; eller mere pr&aelig;cist community news site. Det vil sige et debatskabende f&aelig;llesskab, hvor journalisterne ikke bare skaber nyheder, men i h&oslash;j grad ogs&aring; bruger dem til at starte debatter og samtaler med brugerne p&aring; sitet.<br /> <br /> Set indefra er det ud over en konkurrencedygtig l&oslash;n afg&oslash;rende, at is&aelig;r medarbejdere i videntunge job kan identificere sig med virksomhedens vision og m&aring;l; der i &oslash;vrigt ogs&aring; helst skal v&aelig;re bedre end konkurrenternes.<br /> <br /> De vil vide, hvor vi er p&aring; vej hen, og hele tiden kunne se deres job udvikle sig. En del af den proces er, at de f&aring;r mulighed for at s&aelig;tte en masse nye skibe i s&oslash;en. Ikke alle kommer i land, men s&aring; er vi hurtige til at korrigere, l&aelig;re af det og komme videre, sig Jimmy Maymann, der ikke t&oslash;ver med at kalde sig selv en meget synlig og tilg&aelig;ngelig leder, fordi &quot;vi lever af at tage mange chancer&quot;. Han arbejder selv t&aelig;t sammen med HuffPost Live-teamet, som bor en etage over nyhedsrummet med de skrivedende journalister.<br /> <br /> Set udefra er det if&oslash;lge Jimmy Maymann mindst liges&aring; vigtigt, at omgivelserne g&oslash;res unikke, for at de kan tiltr&aelig;kke andre medarbejdere af samme kaliber fra ind- og udland s&aring;vel som andre innovative virksomheder. Det virker selvforst&aelig;rkende. En af drivkr&aelig;fterne for at skabe disse attraktive omr&aring;der er de store virksomheder. N&aring;r de f&oslash;rst har etableret sig, vil andre virksomheder f&oslash;lge efter. Mindst lige s&aring; vigtigt er det, at der t&aelig;nkes i oplevelses&oslash;konomi, s&aring; livet ikke kun kommer til at dreje sig om at arbejde.</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering3
Item.Placering.Value3
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderClusters tiltrækker de skarpeste hjerner
Item.ParagraphHeader.ValueClusters tiltrækker de skarpeste hjerner
Global.PageId13
Global.ParagraphId95
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort5
ParagraphContainerSort5
ParagraphContainerCount9
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderBillede
ParagraphID92
ParagraphPageID13
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameBillede
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id46
Item.Id.Value46
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort6
Item.Sort.Value6
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueTrue
Item.Bue.ValueTrue
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeTrue
Item.KunBillede.ValueTrue
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarveblack
Item.Baggrundsfarve.Valueblack
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil/Files/Images/artikler/voresmandinewyork/20140730_BRIEF_JimmyMaymann_Shot5_051_HighRes.jpg
Item.Billedfil.Value/Files/Images/artikler/voresmandinewyork/20140730_BRIEF_JimmyMaymann_Shot5_051_HighRes.jpg
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.FarveFoer.SystemNameFarveFoer
Item.FarveFoer.NameFarve før
Item.FarveFoer.TypeRadio button list
Item.FarveFoer.IsRequiredFalse
Item.FarveFoerwhite
Item.FarveFoer.Valuewhite
Item.FarveEfter.SystemNameFarveEfter
Item.FarveEfter.NameFarve efter
Item.FarveEfter.TypeRadio button list
Item.FarveEfter.IsRequiredFalse
Item.FarveEfterwhite
Item.FarveEfter.Valuewhite
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderBillede
Item.ParagraphHeader.ValueBillede
Global.PageId13
Global.ParagraphId92
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.FarveFoer.Options
Item.FarveEfter.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Infrastrukturen er afgørende for vækst

– Bor man uden for et cluster, skal infrastrukturen sikre effektive transportmuligheder til og fra arbejde. Her er Danmark milevidt foran USA. I dag kan man jo sagtens pendle fra København, Aarhus eller mindre landsbyer uden for Fyn til Odense. Det er langt sværere i USA, og det er klart en medvirkende årsag til, at vi oplever ”hjerneflugt” her. De store erhvervsområder ligger lidt firkantet sagt enten på østkysten i Boston eller New York eller på vestkysten i området ved San Fransisco-bugten, siger han. For Huffington Post er USA’s midtvestlige del da heller ikke et bæredygtigt alternativ til New York, hvor andre store nyhedshuse foruden film-, tv- og pladeselskaber også bor:
 

– Først og fremmest ligger vi her af den grund, at der skabes langt flere nyheder i en millionby end i Wyoming, ligesom vi eksempelvis også har kontor tæt på det politiske miljø i Washington. Som det også ses i Danmark, ønsker læserne både globale og lokale nyheder, og det tager vi højde for i vores set-up.
 

Han vil dog ikke udelukke, at de traditionelle produktionsvirksomheder, som ofte er familieejede og dybt forankret i et mindre lokalsamfund, også fremover kan sikre vækst fra denne position. 
 

– Men de er udfordret af globaliseringen; balancen mellem det at fastholde lokale arbejdspladser og sikre en sund virksomhed. Det har deres outsourcing af produktion til lavtlønslande vist, ligesom flere af virksomhederne for længst har placeret deres udviklingsafdeling eller kompetencecentre i nærheden af universiteter med relevante specialer, siger han og tilføjer, at man også har måttet acceptere, at ikke alle nye medarbejdere har lyst til at bosætte sig i de små byer.

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort6
ParagraphContainerSort6
ParagraphContainerCount9
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderInfrastrukturen er afgørende for vækst
ParagraphID96
ParagraphPageID13
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameInfrastrukturen er afgørende for vækst
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id50
Item.Id.Value50
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort7
Item.Sort.Value7
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBillede
Item.KunBillede.Value
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2">Infrastrukturen er afg&oslash;rende for v&aelig;kst</h2> <p>&ndash; Bor man uden for et cluster, skal infrastrukturen sikre effektive transportmuligheder til og fra arbejde. Her er Danmark milevidt foran USA. I dag kan man jo sagtens pendle fra K&oslash;benhavn, Aarhus eller mindre landsbyer uden for Fyn til Odense. Det er langt sv&aelig;rere i USA, og det er klart en medvirkende &aring;rsag til, at vi oplever &rdquo;hjerneflugt&rdquo; her. De store erhvervsomr&aring;der ligger lidt firkantet sagt enten p&aring; &oslash;stkysten i Boston eller New York eller p&aring; vestkysten i omr&aring;det ved San Fransisco-bugten, siger han. For Huffington Post er USA&rsquo;s midtvestlige del da heller ikke et b&aelig;redygtigt alternativ til New York, hvor andre store nyhedshuse foruden film-, tv- og pladeselskaber ogs&aring; bor:<br /> &nbsp;</p> <p>&ndash; F&oslash;rst og fremmest ligger vi her af den grund, at der skabes langt flere nyheder i en millionby end i Wyoming, ligesom vi eksempelvis ogs&aring; har kontor t&aelig;t p&aring; det politiske milj&oslash; i Washington. Som det ogs&aring; ses i Danmark, &oslash;nsker l&aelig;serne b&aring;de globale og lokale nyheder, og det tager vi h&oslash;jde for i vores set-up.<br /> &nbsp;</p> <p>Han vil dog ikke udelukke, at de traditionelle produktionsvirksomheder, som ofte er familieejede og dybt forankret i et mindre lokalsamfund, ogs&aring; fremover kan sikre v&aelig;kst fra denne position.&nbsp;<br /> &nbsp;</p> <p>&ndash; Men de er udfordret af globaliseringen; balancen mellem det at fastholde lokale arbejdspladser og sikre en sund virksomhed. Det har deres outsourcing af produktion til lavtl&oslash;nslande vist, ligesom flere af virksomhederne for l&aelig;ngst har placeret deres udviklingsafdeling eller kompetencecentre i n&aelig;rheden af universiteter med relevante specialer, siger han og tilf&oslash;jer, at man ogs&aring; har m&aring;ttet acceptere, at ikke alle nye medarbejdere har lyst til at bos&aelig;tte sig i de sm&aring; byer.</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2">Infrastrukturen er afg&oslash;rende for v&aelig;kst</h2> <p>&ndash; Bor man uden for et cluster, skal infrastrukturen sikre effektive transportmuligheder til og fra arbejde. Her er Danmark milevidt foran USA. I dag kan man jo sagtens pendle fra K&oslash;benhavn, Aarhus eller mindre landsbyer uden for Fyn til Odense. Det er langt sv&aelig;rere i USA, og det er klart en medvirkende &aring;rsag til, at vi oplever &rdquo;hjerneflugt&rdquo; her. De store erhvervsomr&aring;der ligger lidt firkantet sagt enten p&aring; &oslash;stkysten i Boston eller New York eller p&aring; vestkysten i omr&aring;det ved San Fransisco-bugten, siger han. For Huffington Post er USA&rsquo;s midtvestlige del da heller ikke et b&aelig;redygtigt alternativ til New York, hvor andre store nyhedshuse foruden film-, tv- og pladeselskaber ogs&aring; bor:<br /> &nbsp;</p> <p>&ndash; F&oslash;rst og fremmest ligger vi her af den grund, at der skabes langt flere nyheder i en millionby end i Wyoming, ligesom vi eksempelvis ogs&aring; har kontor t&aelig;t p&aring; det politiske milj&oslash; i Washington. Som det ogs&aring; ses i Danmark, &oslash;nsker l&aelig;serne b&aring;de globale og lokale nyheder, og det tager vi h&oslash;jde for i vores set-up.<br /> &nbsp;</p> <p>Han vil dog ikke udelukke, at de traditionelle produktionsvirksomheder, som ofte er familieejede og dybt forankret i et mindre lokalsamfund, ogs&aring; fremover kan sikre v&aelig;kst fra denne position.&nbsp;<br /> &nbsp;</p> <p>&ndash; Men de er udfordret af globaliseringen; balancen mellem det at fastholde lokale arbejdspladser og sikre en sund virksomhed. Det har deres outsourcing af produktion til lavtl&oslash;nslande vist, ligesom flere af virksomhederne for l&aelig;ngst har placeret deres udviklingsafdeling eller kompetencecentre i n&aelig;rheden af universiteter med relevante specialer, siger han og tilf&oslash;jer, at man ogs&aring; har m&aring;ttet acceptere, at ikke alle nye medarbejdere har lyst til at bos&aelig;tte sig i de sm&aring; byer.</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering3
Item.Placering.Value3
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderInfrastrukturen er afgørende for vækst
Item.ParagraphHeader.ValueInfrastrukturen er afgørende for vækst
Global.PageId13
Global.ParagraphId96
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Det fysiske møde går aldrig af mode

Selvom forsidenyhederne i høj grad defineres af Huffington Posts brugere – hvor chefredaktøren på de traditionelle medier typisk tager netop dén beslutning – foregår redaktionsmøderne kl. 11 på klassisk vis. – Da vi har medarbejdere på mange lokationer, vil vores møder ofte delvist foregå via Skype eller videokonferencer. Men vi tillægger stadig det fysiske møde stor værdi. Man skal kende hinanden for at kunne kommunikere, og det er ofte i fællesskabet nye idéer opstår. Af samme årsager bruger jeg halvdelen af min arbejdstid på at rejse rundt for at møde lederteamet, medarbejdere og kunder. Yahoo forsøgte på et tidpunkt at satse på udelukkende at arbejde virtuelt og lukkede flere afdelinger. Det fik de tæsk for!, fortæller han.
 

Initiativet blev lukket ned med et memo til alle Yahoos medarbejdere om, at kvaliteten i arbejdet ikke kunne bevares under den virtuelle arbejdsform. Det skabte stor utilfredshed, da mange medarbejdere havde accepteret deres job under forudsætning af, de kunne arbejde under yderst fleksible forhold.
 

Satsningen på fællesskabet og dygtige medarbejdere i Jimmy Maymanns organisation har da også kunnet betale sig. I 2012 vandt Huffington Post som det første kommercielle onlinemedie den prestigefyldte Pulitzer-pris for dets journalistik og har samtidig bevist, at det er muligt at tjene penge på internetjournalistik. For selvom de mere end 70 emnesektioner på sitet er sponserede eller drevet af annoncedollars, så skaber journalisterne nyhederne ud fra både tendenser på nettet og blandt brugerne, men i lige så høj grad på baggrund af det generelle nyhedsbillede. Med mediets størrelse følger et publicistisk ansvar, hvor en sund balance mellem substans og virale historier er altafgørende. Det sikrer med Jimmy Maymanns ord, at det ikke bliver den laveste fællesnævner, der driver trafikken.

 

– Den 9. maj 2015 har Huffington Post 10 års jubilæum, og det vil blive fejret med en stor satsning, hvor HuffPost Live kommer til at spille den centrale rolle, lover han.

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort7
ParagraphContainerSort7
ParagraphContainerCount9
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderDet fysiske møde går aldrig af mode
ParagraphID97
ParagraphPageID13
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameDet fysiske møde går aldrig af mode
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id51
Item.Id.Value51
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort8
Item.Sort.Value8
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueFalse
Item.Bue.ValueFalse
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBillede
Item.KunBillede.Value
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2">Det fysiske m&oslash;de g&aring;r aldrig af mode</h2> <p>Selvom forsidenyhederne i h&oslash;j grad defineres af Huffington Posts brugere &ndash; hvor chefredakt&oslash;ren p&aring; de traditionelle medier typisk tager netop d&eacute;n beslutning &ndash; foreg&aring;r redaktionsm&oslash;derne kl. 11 p&aring; klassisk vis. &ndash; Da vi har medarbejdere p&aring; mange lokationer, vil vores m&oslash;der ofte delvist foreg&aring; via Skype eller videokonferencer. Men vi till&aelig;gger stadig det fysiske m&oslash;de stor v&aelig;rdi. Man skal kende hinanden for at kunne kommunikere, og det er ofte i f&aelig;llesskabet nye id&eacute;er opst&aring;r. Af samme &aring;rsager bruger jeg halvdelen af min arbejdstid p&aring; at rejse rundt for at m&oslash;de lederteamet, medarbejdere og kunder. Yahoo fors&oslash;gte p&aring; et tidpunkt at satse p&aring; udelukkende at arbejde virtuelt og lukkede flere afdelinger. Det fik de t&aelig;sk for!, fort&aelig;ller han.<br /> &nbsp;</p> <p>Initiativet blev lukket ned med et memo til alle Yahoos medarbejdere om, at kvaliteten i arbejdet ikke kunne bevares under den virtuelle arbejdsform. Det skabte stor utilfredshed, da mange medarbejdere havde accepteret deres job under foruds&aelig;tning af, de kunne arbejde under yderst fleksible forhold.<br /> &nbsp;</p> <p>Satsningen p&aring; f&aelig;llesskabet og dygtige medarbejdere i Jimmy Maymanns organisation har da ogs&aring; kunnet betale sig. I 2012 vandt Huffington Post som det f&oslash;rste kommercielle onlinemedie den prestigefyldte Pulitzer-pris for dets journalistik og har samtidig bevist, at det er muligt at tjene penge p&aring; internetjournalistik. For selvom de mere end 70 emnesektioner p&aring; sitet er sponserede eller drevet af annoncedollars, s&aring; skaber journalisterne nyhederne ud fra b&aring;de tendenser p&aring; nettet og blandt brugerne, men i lige s&aring; h&oslash;j grad p&aring; baggrund af det generelle nyhedsbillede. Med mediets st&oslash;rrelse f&oslash;lger et publicistisk ansvar, hvor en sund balance mellem substans og virale historier er altafg&oslash;rende. Det sikrer med Jimmy Maymanns ord, at det ikke bliver den laveste f&aelig;llesn&aelig;vner, der driver trafikken.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&ndash; Den 9. maj 2015 har Huffington Post 10 &aring;rs jubil&aelig;um, og det vil blive fejret med en stor satsning, hvor HuffPost Live kommer til at spille den centrale rolle, lover han.</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2">Det fysiske m&oslash;de g&aring;r aldrig af mode</h2> <p>Selvom forsidenyhederne i h&oslash;j grad defineres af Huffington Posts brugere &ndash; hvor chefredakt&oslash;ren p&aring; de traditionelle medier typisk tager netop d&eacute;n beslutning &ndash; foreg&aring;r redaktionsm&oslash;derne kl. 11 p&aring; klassisk vis. &ndash; Da vi har medarbejdere p&aring; mange lokationer, vil vores m&oslash;der ofte delvist foreg&aring; via Skype eller videokonferencer. Men vi till&aelig;gger stadig det fysiske m&oslash;de stor v&aelig;rdi. Man skal kende hinanden for at kunne kommunikere, og det er ofte i f&aelig;llesskabet nye id&eacute;er opst&aring;r. Af samme &aring;rsager bruger jeg halvdelen af min arbejdstid p&aring; at rejse rundt for at m&oslash;de lederteamet, medarbejdere og kunder. Yahoo fors&oslash;gte p&aring; et tidpunkt at satse p&aring; udelukkende at arbejde virtuelt og lukkede flere afdelinger. Det fik de t&aelig;sk for!, fort&aelig;ller han.<br /> &nbsp;</p> <p>Initiativet blev lukket ned med et memo til alle Yahoos medarbejdere om, at kvaliteten i arbejdet ikke kunne bevares under den virtuelle arbejdsform. Det skabte stor utilfredshed, da mange medarbejdere havde accepteret deres job under foruds&aelig;tning af, de kunne arbejde under yderst fleksible forhold.<br /> &nbsp;</p> <p>Satsningen p&aring; f&aelig;llesskabet og dygtige medarbejdere i Jimmy Maymanns organisation har da ogs&aring; kunnet betale sig. I 2012 vandt Huffington Post som det f&oslash;rste kommercielle onlinemedie den prestigefyldte Pulitzer-pris for dets journalistik og har samtidig bevist, at det er muligt at tjene penge p&aring; internetjournalistik. For selvom de mere end 70 emnesektioner p&aring; sitet er sponserede eller drevet af annoncedollars, s&aring; skaber journalisterne nyhederne ud fra b&aring;de tendenser p&aring; nettet og blandt brugerne, men i lige s&aring; h&oslash;j grad p&aring; baggrund af det generelle nyhedsbillede. Med mediets st&oslash;rrelse f&oslash;lger et publicistisk ansvar, hvor en sund balance mellem substans og virale historier er altafg&oslash;rende. Det sikrer med Jimmy Maymanns ord, at det ikke bliver den laveste f&aelig;llesn&aelig;vner, der driver trafikken.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&ndash; Den 9. maj 2015 har Huffington Post 10 &aring;rs jubil&aelig;um, og det vil blive fejret med en stor satsning, hvor HuffPost Live kommer til at spille den centrale rolle, lover han.</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering3
Item.Placering.Value3
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderDet fysiske møde går aldrig af mode
Item.ParagraphHeader.ValueDet fysiske møde går aldrig af mode
Global.PageId13
Global.ParagraphId97
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort8
ParagraphContainerSort8
ParagraphContainerCount9
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastFalse
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderBillede
ParagraphID98
ParagraphPageID13
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameBillede
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id52
Item.Id.Value52
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort9
Item.Sort.Value9
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueTrue
Item.Bue.ValueTrue
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeTrue
Item.KunBillede.ValueTrue
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarveblack
Item.Baggrundsfarve.Valueblack
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Br_dtekst.Value<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil/Files/Images/artikler/voresmandinewyork/jimmy_2.jpg
Item.Billedfil.Value/Files/Images/artikler/voresmandinewyork/jimmy_2.jpg
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering5
Item.Placering.Value5
Item.FarveFoer.SystemNameFarveFoer
Item.FarveFoer.NameFarve før
Item.FarveFoer.TypeRadio button list
Item.FarveFoer.IsRequiredFalse
Item.FarveFoerwhite
Item.FarveFoer.Valuewhite
Item.FarveEfter.SystemNameFarveEfter
Item.FarveEfter.NameFarve efter
Item.FarveEfter.TypeRadio button list
Item.FarveEfter.IsRequiredFalse
Item.FarveEfterwhite
Item.FarveEfter.Valuewhite
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderBillede
Item.ParagraphHeader.ValueBillede
Global.PageId13
Global.ParagraphId98
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.FarveFoer.Options
Item.FarveEfter.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

BLÅ BOG: Jimmy Maymann Holler

Jimmy Maymann (44) er født i København og opvokset i den lille by Gislev ved Ringe på Fyn som den ældste af fire børn. Moren var dengang dagplejemor og faren veterinærinspektør og aktiv fagforeningsmand. Farens politiske engagement som socialdemokrat ”virkede som en rød klud” på sønnen, der havde langt mere liberale holdninger.

 

Iværksætter fra dag 1

Hans succeshistorie udspringer af universitetsmiljøet omkring Odense Universitet, hvor han tog sin cand. merc.-uddannelse. Her mødte han Morten Lund, Skype-stifter og i dag business angel, som han startede webbureauet NeoIdeo sammen med, da de begge var først i tyverne.

 

Det første store salg

I 2000 solgte de to venner og forretningspartnere bureauet til den amerikanske reklamevirksomhed Leo Burnett; et salg, Jimmy

Maymann fejrede med at købe en sort Porsche. Han fortsatte med at arbejde for Leo Burnett i fem år, primært fordi han var bundet af en kontrakt som led i salget. Undervejs sejrede iværksættertrangen igen.

 

Arløberen for youtube

I 2005 blev han en del af virksomheden GoViral, som var startet af studievennen Claus Moseholm og Balder Olrik som et viralt videoproduktionsselskab. Sammen med teamet udviklede han en idé med at distribuere brandingvideoer på nettet – det var inden YouTube for alvor blev populær. Den var så innovativ, at de i 2011 kunne sælge virksomheden til den amerikanske og New York-baserede massemediegigant AOL for ca. en halv milliard danske kroner.

 

Toppost ved Huffington Post

Med salget af GoViral til AOL fortsatte han som leder af denne forretningsenhed i en kort periode, inden han i 2012 blev udnævnt til CEO forHuffington Post Media Group. AOL havde året forinden købt Huffington Post for ca. halvanden milliard kroner med et klart mål: global vækst!

 

Hvad siger vennerne om ham?

– Ambitiøs, kontant, analytisk og med et ekstremt højt drive, både når det gælder forretning og sport.  Underholdende, når han skal præsentere noget; det fik han lært i reklamebranchen. Et sympatisk familiemenneske – lyder skudsmålene om ham fra vennerne Morten Lund og Claus Moseholm. Og helt fra de unge dage har ingen af dem været i tvivl om, at han ville få succes.

 

Fra bartender til maraton-mand

Sideløbende med studierne arbejdede Jimmy Maymann i Nykredit og i weekenderne som bartender, ligesom han spillede håndbold. I dag er han særdeles aktiv inden for maraton, triatlon og snowboarding. Og en maraton på over tre timer gælder ikke i hans verden. Det er kun et spørgsmål om at bide smerterne i sig; en af hans helt store styrker, ifølge vennerne.

 

Te og churchills yndlingschampagne

At han samtidig elsker te i enhver afskygning kunne godt opfattes som modpolen til hans robuste sider. Det er i hvert fald et spin-off fra tiden i London, hvor han tog en EMBA i Business Administration fra London Business School. Og åbner man køleskabet i hjemmet i Manhattan-bydelen SoHo, ligger Winston Churchills foretrukne champagne, Pol Roger, altid på køl til uventede gæster; ved siden af isteen.

Jimmy Maymann har sammen med sin lægeuddannede hustru tre børn i alderen 3-12 år.

Setting.defaulttrue
Setting.templateDesigns/2015-tietgenbyen/paragraph/full-width-section.cshtml
ParapgraphContainerSort9
ParagraphContainerSort9
ParagraphContainerCount9
ParagraphContainerIsFirstFalse
ParagraphContainerIsLastTrue
TemplateImageColumns0
ParagraphText
ParagraphImageHAlignleft
ParagraphImageVAligntop
ParagraphHeaderDet fysiske møde går aldrig af mode
ParagraphID99
ParagraphPageID13
ParagraphGlobalID0
ParagraphContainerarticles
ParagraphImageClean
ParagraphImageLinkClean
ParagraphImageLinkAlt
ParagraphImageLinkTarget
ParagraphImageText
Item.ParagraphNameDet fysiske møde går aldrig af mode
Item.SystemNameFullscreenSlide
Item.Id.SystemNameId
Item.Id.NameId
Item.Id.TypeText
Item.Id.IsRequiredFalse
Item.Id53
Item.Id.Value53
Item.Field.FirstFalse
Item.Field.LastTrue
Item.Sort.SystemNameSort
Item.Sort.NameSort
Item.Sort.TypeText
Item.Sort.IsRequiredFalse
Item.Sort10
Item.Sort.Value10
Item.ItemInstanceType.SystemNameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.NameItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.TypeText
Item.ItemInstanceType.IsRequiredFalse
Item.ItemInstanceType
Item.ItemInstanceType.Value
Item.Bue.SystemNameBue
Item.Bue.NameBue
Item.Bue.TypeCheckbox
Item.Bue.IsRequiredFalse
Item.BueTrue
Item.Bue.ValueTrue
Item.KunBillede.SystemNameKunBillede
Item.KunBillede.Namekun billede
Item.KunBillede.TypeCheckbox
Item.KunBillede.IsRequiredFalse
Item.KunBilledeFalse
Item.KunBillede.ValueFalse
Item.Format.SystemNameFormat
Item.Format.NameStort tekst
Item.Format.TypeDropdown list
Item.Format.IsRequiredFalse
Item.Format
Item.Format.Value
Item.Baggrundsfarve.SystemNameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.NameBaggrundsfarve
Item.Baggrundsfarve.TypeRadio button list
Item.Baggrundsfarve.IsRequiredFalse
Item.Baggrundsfarvewhite
Item.Baggrundsfarve.Valuewhite
Item.Overskrift.SystemNameOverskrift
Item.Overskrift.NameOverskrift
Item.Overskrift.TypeText
Item.Overskrift.IsRequiredFalse
Item.Overskrift
Item.Overskrift.Value
Item.Br_dtekst.SystemNameBr_dtekst
Item.Br_dtekst.NameBrødtekst
Item.Br_dtekst.TypeRich text
Item.Br_dtekst.IsRequiredFalse
Item.Br_dtekst<h2 class="h2">BL&Aring; BOG: Jimmy Maymann Holler</h2> <p>Jimmy Maymann (44) er f&oslash;dt i K&oslash;benhavn og opvokset i den lille by Gislev ved Ringe p&aring; Fyn som den &aelig;ldste af fire b&oslash;rn. Moren var dengang dagplejemor og faren veterin&aelig;rinspekt&oslash;r og aktiv fagforeningsmand. Farens politiske engagement som socialdemokrat &rdquo;virkede som en r&oslash;d klud&rdquo; p&aring; s&oslash;nnen, der havde langt mere liberale holdninger.</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Iv&aelig;rks&aelig;tter fra dag 1</h2> <p>Hans succeshistorie udspringer af universitetsmilj&oslash;et omkring Odense Universitet, hvor han tog sin cand. merc.-uddannelse. Her m&oslash;dte han Morten Lund, Skype-stifter og i dag business angel, som han startede webbureauet NeoIdeo sammen med, da de begge var f&oslash;rst i tyverne.</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Det f&oslash;rste store salg</h2> <p>I 2000 solgte de to venner og forretningspartnere bureauet til den amerikanske reklamevirksomhed Leo Burnett; et salg, Jimmy</p> <p>Maymann fejrede med at k&oslash;be en sort Porsche. Han fortsatte med at arbejde for Leo Burnett i fem &aring;r, prim&aelig;rt fordi han var bundet af en kontrakt som led i salget. Undervejs sejrede iv&aelig;rks&aelig;ttertrangen igen.</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Arl&oslash;beren for youtube</h2> <p>I 2005 blev han en del af virksomheden GoViral, som var startet af studievennen Claus Moseholm og Balder Olrik som et viralt videoproduktionsselskab. Sammen med teamet udviklede han en id&eacute; med at distribuere brandingvideoer p&aring; nettet &ndash; det var inden YouTube for alvor blev popul&aelig;r. Den var s&aring; innovativ, at de i 2011 kunne s&aelig;lge virksomheden til den amerikanske og New York-baserede massemediegigant AOL for ca. en halv milliard danske kroner.</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Toppost ved Huffington Post</h2> <p>Med salget af GoViral til AOL fortsatte han som leder af denne forretningsenhed i en kort periode, inden han i 2012 blev udn&aelig;vnt til CEO forHuffington Post Media Group. AOL havde &aring;ret forinden k&oslash;bt Huffington Post for ca. halvanden milliard kroner med et klart m&aring;l: global v&aelig;kst!</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Hvad siger vennerne om ham?</h2> <p>&ndash; Ambiti&oslash;s, kontant, analytisk og med et ekstremt h&oslash;jt drive, b&aring;de n&aring;r det g&aelig;lder forretning og sport.&nbsp; Underholdende, n&aring;r han skal pr&aelig;sentere noget; det fik han l&aelig;rt i reklamebranchen. Et sympatisk familiemenneske &ndash; lyder skudsm&aring;lene om ham fra vennerne Morten Lund og Claus Moseholm. Og helt fra de unge dage har ingen af dem v&aelig;ret i tvivl om, at han ville f&aring; succes.</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Fra bartender til maraton-mand</h2> <p>Sidel&oslash;bende med studierne arbejdede Jimmy Maymann i Nykredit og i weekenderne som bartender, ligesom han spillede h&aring;ndbold. I dag er han s&aelig;rdeles aktiv inden for maraton, triatlon og snowboarding. Og en maraton p&aring; over tre timer g&aelig;lder ikke i hans verden. Det er kun et sp&oslash;rgsm&aring;l om at bide smerterne i sig; en af hans helt store styrker, if&oslash;lge vennerne.</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Te og churchills yndlingschampagne</h2> <p>At han samtidig elsker te i enhver afskygning kunne godt opfattes som modpolen til hans robuste sider. Det er i hvert fald et spin-off fra tiden i London, hvor han tog en EMBA i Business Administration fra London Business School. Og &aring;bner man k&oslash;leskabet i hjemmet i Manhattan-bydelen SoHo, ligger Winston Churchills foretrukne champagne, Pol Roger, altid p&aring; k&oslash;l til uventede g&aelig;ster; ved siden af isteen.</p> <p>Jimmy Maymann har sammen med sin l&aelig;geuddannede hustru tre b&oslash;rn i alderen 3-12 &aring;r.</p>
Item.Br_dtekst.Value<h2 class="h2">BL&Aring; BOG: Jimmy Maymann Holler</h2> <p>Jimmy Maymann (44) er f&oslash;dt i K&oslash;benhavn og opvokset i den lille by Gislev ved Ringe p&aring; Fyn som den &aelig;ldste af fire b&oslash;rn. Moren var dengang dagplejemor og faren veterin&aelig;rinspekt&oslash;r og aktiv fagforeningsmand. Farens politiske engagement som socialdemokrat &rdquo;virkede som en r&oslash;d klud&rdquo; p&aring; s&oslash;nnen, der havde langt mere liberale holdninger.</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Iv&aelig;rks&aelig;tter fra dag 1</h2> <p>Hans succeshistorie udspringer af universitetsmilj&oslash;et omkring Odense Universitet, hvor han tog sin cand. merc.-uddannelse. Her m&oslash;dte han Morten Lund, Skype-stifter og i dag business angel, som han startede webbureauet NeoIdeo sammen med, da de begge var f&oslash;rst i tyverne.</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Det f&oslash;rste store salg</h2> <p>I 2000 solgte de to venner og forretningspartnere bureauet til den amerikanske reklamevirksomhed Leo Burnett; et salg, Jimmy</p> <p>Maymann fejrede med at k&oslash;be en sort Porsche. Han fortsatte med at arbejde for Leo Burnett i fem &aring;r, prim&aelig;rt fordi han var bundet af en kontrakt som led i salget. Undervejs sejrede iv&aelig;rks&aelig;ttertrangen igen.</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Arl&oslash;beren for youtube</h2> <p>I 2005 blev han en del af virksomheden GoViral, som var startet af studievennen Claus Moseholm og Balder Olrik som et viralt videoproduktionsselskab. Sammen med teamet udviklede han en id&eacute; med at distribuere brandingvideoer p&aring; nettet &ndash; det var inden YouTube for alvor blev popul&aelig;r. Den var s&aring; innovativ, at de i 2011 kunne s&aelig;lge virksomheden til den amerikanske og New York-baserede massemediegigant AOL for ca. en halv milliard danske kroner.</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Toppost ved Huffington Post</h2> <p>Med salget af GoViral til AOL fortsatte han som leder af denne forretningsenhed i en kort periode, inden han i 2012 blev udn&aelig;vnt til CEO forHuffington Post Media Group. AOL havde &aring;ret forinden k&oslash;bt Huffington Post for ca. halvanden milliard kroner med et klart m&aring;l: global v&aelig;kst!</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Hvad siger vennerne om ham?</h2> <p>&ndash; Ambiti&oslash;s, kontant, analytisk og med et ekstremt h&oslash;jt drive, b&aring;de n&aring;r det g&aelig;lder forretning og sport.&nbsp; Underholdende, n&aring;r han skal pr&aelig;sentere noget; det fik han l&aelig;rt i reklamebranchen. Et sympatisk familiemenneske &ndash; lyder skudsm&aring;lene om ham fra vennerne Morten Lund og Claus Moseholm. Og helt fra de unge dage har ingen af dem v&aelig;ret i tvivl om, at han ville f&aring; succes.</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Fra bartender til maraton-mand</h2> <p>Sidel&oslash;bende med studierne arbejdede Jimmy Maymann i Nykredit og i weekenderne som bartender, ligesom han spillede h&aring;ndbold. I dag er han s&aelig;rdeles aktiv inden for maraton, triatlon og snowboarding. Og en maraton p&aring; over tre timer g&aelig;lder ikke i hans verden. Det er kun et sp&oslash;rgsm&aring;l om at bide smerterne i sig; en af hans helt store styrker, if&oslash;lge vennerne.</p> <p>&nbsp;</p> <h2>Te og churchills yndlingschampagne</h2> <p>At han samtidig elsker te i enhver afskygning kunne godt opfattes som modpolen til hans robuste sider. Det er i hvert fald et spin-off fra tiden i London, hvor han tog en EMBA i Business Administration fra London Business School. Og &aring;bner man k&oslash;leskabet i hjemmet i Manhattan-bydelen SoHo, ligger Winston Churchills foretrukne champagne, Pol Roger, altid p&aring; k&oslash;l til uventede g&aelig;ster; ved siden af isteen.</p> <p>Jimmy Maymann har sammen med sin l&aelig;geuddannede hustru tre b&oslash;rn i alderen 3-12 &aring;r.</p>
Item.Billedfil.SystemNameBilledfil
Item.Billedfil.NameBilledfil
Item.Billedfil.TypeFile
Item.Billedfil.IsRequiredFalse
Item.Billedfil
Item.Billedfil.Value
Item.Placering.SystemNamePlacering
Item.Placering.NamePlacering
Item.Placering.TypeRadio button list
Item.Placering.IsRequiredFalse
Item.Placering3
Item.Placering.Value3
Item.FarveFoer.SystemNameFarveFoer
Item.FarveFoer.NameFarve før
Item.FarveFoer.TypeRadio button list
Item.FarveFoer.IsRequiredFalse
Item.FarveFoerwhite
Item.FarveFoer.Valuewhite
Item.FarveEfter.SystemNameFarveEfter
Item.FarveEfter.NameFarve efter
Item.FarveEfter.TypeRadio button list
Item.FarveEfter.IsRequiredFalse
Item.FarveEfterwhite
Item.FarveEfter.Valuewhite
Item.Billede.SystemNameBillede
Item.Billede.NameBillede
Item.Billede.TypeFile
Item.Billede.IsRequiredFalse
Item.Billede
Item.Billede.Value
Item.ParagraphHeader.SystemNameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.NameParagraphHeader
Item.ParagraphHeader.TypeText
Item.ParagraphHeader.IsRequiredFalse
Item.ParagraphHeaderDet fysiske møde går aldrig af mode
Item.ParagraphHeader.ValueDet fysiske møde går aldrig af mode
Global.PageId13
Global.ParagraphId99
Global.PagingPosition1
ParagraphImage
ParagraphModule
Template:DesignBaseUrl/Files/Templates/Designs/2015-tietgenbyen/
Loops
Item.Groups
Item.Fields
Item.Id.Options
Item.Sort.Options
Item.ItemInstanceType.Options
Item.Bue.Options
Item.KunBillede.Options
Item.Format.Options
Item.Baggrundsfarve.Options
Item.Overskrift.Options
Item.Br_dtekst.Options
Item.Billedfil.Options
Item.Placering.Options
Item.FarveFoer.Options
Item.FarveEfter.Options
Item.Billede.Options
Item.ParagraphHeader.Options

Stine Bosse om forholdet mellem mand og kvinde

Stine Bosse om forholdet mellem mand og kvinde

Interview med Niels Duedahl, CEO SE

Interview med Niels Duedahl, CEO SE

Company karma, begejstring og engagement

Company karma, begejstring og engagement

God trivsel er god bundlinje!

På besøg hos Danmarks sundeste virksomhed.

læs mere
God trivsel er god bundlinje!

Når Touren (måske) kommer forbi

Hvad vil det betyde for Odense, hvis Tour de France kommer forbi?

læs mere
Når Touren (måske) kommer forbi

Fra omklædningsrummet til direktionsgangen

Hvad tager idrætsfolk med i sportstasken, når de sætter kursen mod erhvervslivet?

læs mere
Fra omklædningsrummet til direktionsgangen

Altid brændende i troen

Hvad der sker, når hardcore business møder sportens værdier og traditioner?

læs mere
Altid brændende i troen

Hyld heltene og tag ved lære af succes

Hvordan tiltrækker, udvikler og fastholder vi de rigtige talenter til virksomheden?

læs mere
Hyld heltene og tag ved lære af succes

Lad der gå sport i arbejdet

Der er masser af inspiration at hente for virksomheder i træningslokalerne.

læs mere
Lad der gå sport i arbejdet

Kan man spinde guld på sportsstjerner?

Hvad har samarbejdet med Christiano Ronaldo betydet for JBS?

læs mere
Kan man spinde guld på sportsstjerner?

Så du den digitale dækrøg?

Estland har etableret verdens mest digitaliserede samfund.

læs mere
Så du den digitale dækrøg?

'Come Together' og få gang i væksten

Liverpool har knoklet sig ud af et image som Englands baggård med arbejdsløshed og industrielt forfald til en position som kulturelt flagskib, og det har medført en eksplosiv vækst i både erhverv, detailhandel og turisme. Læs her hvordan.

læs mere
'Come Together' og få gang i væksten

Odenses moderne eventyr handler om netværk

Prinser og prinsesser er erstattet af robotter og ildsjæle i Odense.

læs mere
Odenses moderne eventyr handler om netværk

Lakridskongen Johan Bülow

Fordelen ved at starte som iværksætter som helt ung er, at man er frygtløs.

læs mere
Lakridskongen Johan Bülow

Intelligente og nørdede apps

David Guldager fra TV2 Bep præsenterer de bedste apps og gadgets til virksomheder.

læs mere
Intelligente og nørdede apps

Jimmy Maymann Holler

Den danske CEO for verdens største internetmedie rapporterer fra New York.

læs mere
Jimmy Maymann Holler